- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 18 вересня 2023
-
Перегляди: 192
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в початковій школі
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 29 грудня 2020
-
Перегляди: 2151
Як виставляти результати оцінювання учнів та як заповнювати журнал для 1-4 класів НУШ?
Міністерство освіти і науки відповідає на поширені запитання.
Також МОН оприлюднило лист із роз’ясненням стосовно того, як оцінювати і фіксувати результати навчання учнів початкових класів НУШ.
Відповіді на 15 найпопулярніших питань:
- Скільки сторінок відведено на кожен предмет?
Класні журнали в друкованому вигляді, що зараз отримали заклади освіти, містять понад 270 сторінок. Цього обсягу сторінок достатньо для фіксації підсумкового оцінювання в 3-х та пілотних 4-х класах. Підсумкове оцінювання можу бути записане на сторінках певного навчального предмета/інтегрованого курсу або на вільних сторінках, які залишаються в журналі.
- Де записувати очікувані результати?
Характеристики результатів навчання, що відповідають свідоцтву досягнень, записуються на сторінці розвороту журналу, що розташована зправа та має непарний номер. Приклад оформлення наведено в методичних рекомендаціях.
- В журналі записувати рівні тільки в кінці семестрів та року?
У 3-4 класі оцінювання учнів здійснюється за рівневою шкалою. Це 4 рівні: початковий (П), середній (С), достатній (Д) та високий (В). У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання, характеристики якого визначено в свідоцтві досягнень, з навчальних предметів/інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру (триместру) та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр (триместр).
Узагальнений рівень із навчального предмета або інтегрованого курсу не визначається.
- Де записувати види проведених діагностичних робіт?
Форми та види діагностичних робіт добираються самостійно учителем з урахуванням особливостей учнів. Факт проведення діагностичної роботи зазначається у графі «Зміст» правої сторінки розвороту, де також може бути відображено й її вид. Слід зазначити, що письмові діагностичні роботи можуть виконуватися у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
- Чи потрібно виставляти тематичну оцінку в журналі та (або) щоденнику?
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється за результатами виконання діагностичних робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними чи письмовими, у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо. Результати учнів щодо виконання діагностичних робіт не фіксуються в класному журналі та(або) щоденнику.
- Як записувати домашні завдання?
Домашнє завдання в 1 класі НЕ ЗАДАЄТЬСЯ й у журнал НЕ ЗАПИСУЄТЬСЯ.
У 2 класі домашнє завдання для школярів є необов’язковим, проте у журналі можуть зазначатися пошуково-дослідницькі та творчі завдання.
У 3-4 класах домашні завдання, у разі їх надання, мають обов’язково фіксуватися в журналі. Відповідно, воно записується у журнал у колонці “Домашні завдання”
- Як заповнювати журнал для учня на індивідуальному навчанні / з особливими освітніми потребами?
Такий журнал заповнюється аналогічно й звичайному класному журналу з урахування особливостей обліку групових (індивідуальних) додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг)?.
- Чи потрібно у журналі заповнювати зведений облік навчальних досягнень учнів, який зараз ?
У класному журналі розділ “Зведений облік навчальних досягнень учнів” НЕ ЗАПОВНЮЄТЬСЯ.
- Чи потрібно записувати екскурсії / бесіди про пожежну безпеку тощо в журнал?
Передбачені в журналі сторінки щодо обліку проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності обов'язково ведуться.
- Якщо один інтегрований курс викладає два вчителя, то хто веде журнал та здійснює оцінювання?
Якщо один предмет ведуть два вчителі, то обидва педагоги заповнюють журнал в частині тих годин та тем, які вони викладають.
- Якою мовою писати в журналі в закладі з викладанням мовою нацменшин?
Записи в журналі ведуться державною мовою. Допускаються окремі записи у темах навчальних занять, домашнього завдання мовою навчального предмета (іноземною, мовою корінного народу чи національної меншини).
- Чи однакові вимоги до ведення журналу залежно від автора програми? Різниця у заповненні журналу по програмі Савченко і Шияна? Необхідний приклад по Савченко.
Методика заповнення журналу за програмою Савченка та за програмою Шияна - однакова.
- Як бути із заповненням журналів у 4 не пілотних класах?
Для 4 класу, який є НЕ пілотним, журнал заповнюється за старими рекомендаціями (у звичному режимі) за 12-ти бальною шкалою.
- Пріоритетним є заповнення електронного журналу чи паперового?
Шкільний журнал може заповнюватися в електронній або паперовій формі. При цьому заклади освіти можуть створювати документи лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення, що відповідає вимогам законодавства.
- Як записувати в електронному журналі поточне оцінювання?
В усіх класах НУШ здійснюється формувальне оцінювання, що відображається в оцінних судженнях учителя/учнів/батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Отже, це оцінювання не підлягає фіксації як у друкованому, так і в електронному журналах.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 25 вересня 2020
-
Перегляди: 770
Міністерством освіти і науки затверджені рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи.
Метою рекомендацій є визначення основних підходів та орієнтовних вимог до оцінювання результатів навчання учнів третіх та четвертих класів, які навчаються за Держстандартом початкової освіти.
Рекомендації містять особливості оцінювання результатів навчання учнів з української мови та читання, іноземної мови, математики, курсу «Я досліджую світ», інформатики, навчальних предметів освітньої галузі «Мистецтво» та фізичної культури.
З текстом рекомендацій можна ознайомитися у вкладенні.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 03 вересня 2020
-
Перегляди: 700
Методичні рекомендації . Початкова освіта. 2020-2021 н.р.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 13 вересня 2019
-
Перегляди: 820
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в початковій школі на 2019-2020 н.р.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 14 грудня 2018
-
Перегляди: 1034
Методичні рекомендації щодо заповнення журналів у 1-их класах
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 26 жовтня 2018
-
Перегляди: 1067
КУ "Монастирищенський районний методичний кабінет Монастирищенської районної ради" повідомляє, що Міністерство освіти і науки України запрошує педагогічних працівників до обговорення проектів Типових освітніх програм з української мови
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 26 жовтня 2018
-
Перегляди: 1100
Про свідоцтво досягнень учнів першого класу.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 27 вересня 2018
-
Перегляди: 1555
Орієнтовне календарне планування. 1 клас. НУШ.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 14 вересня 2018
-
Перегляди: 1280
КУ "Монастирищенський районний методичний кабінет Монастирищенської районної ради" повідомляє, що відповідно до плану роботи КНЗ "ЧОІПОПП" у вересні-жовтні 2018 року на Черкаському освітянському порталі (сайті КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради») буде проходити науково-методичний Інтернет-семінар з проблеми: «Формування математичної компетентності молодших школярів як ключової компетентності Нової української школи».
До участі в Інтернет-семінарі запрошуються науковці, методисти та вчителі початкових класів, які мають теоретичні напрацювання або досвід роботи із зазначеної проблеми.
Для обговорення пропонуємо такі напрямки:
- Сучасні підходи до проведення уроків математики в Новій українській школі.
- Цікаві завдання для реалізації змістових ліній математичної освітньої галузі.
- Реалізація математичної освітньої галузі в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» відповідно до тематичних тижнів.
- Застосування предметних матеріалів для засвоєння математичних понять.
- Використання наборів LEGO Six Briks і LEGO System для формування математичних понять на уроках математики та «Я досліджую світ» у 1-му класі Нової української школи.
Матеріали (власні методичні розробки, статті, роздуми тощо) просимо надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. з позначкою «Інтернет-семінар» до 01 жовтня 2018 року.
Матеріали Інтернет-семінару будуть розміщені до 15 жовтня 2018 року на Черкаському освітянському порталі (у розділі «Конференції, семінари. – Інформація про проведення Інтернет-заходів). Крім того, планується випуск окремої збірки. Учасники Інтернет-семінару, матеріали яких будуть розміщені на сайті, отримають сертифікати.
23 жовтня 2018 року з 14.00 до 16.00 на форумі Черкаського освітянського порталу буде проходити обговорення матеріалів учасників Інтернет-семінару.
Вимоги до оформлення матеріалів: шрифт Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал 1,5; всі поля – 2 см, редактор Word.
У правому куті – прізвище, ім’я та по батькові (повністю) автора (напівжирними літерами), посада, повна назва навчального закладу.
На наступному рядку друкується назва матеріалу (відцентрована, великими напівжирними літерами). Звертаємо увагу: в оголошенні подані напрямки, а не назви статей! Через півтора рядка – основний текст.
Після тексту обов’язково подається список літератури. Посилання на джерела – у квадратних дужках за таким зразком [5, с. 175] – перша цифра – порядок джерела в списку літератури, а друга – номер сторінки. Загальний обсяг матеріалів 5-10 сторінок.
Автори матеріалів несуть відповідальність за зміст і достовірність поданих матеріалів. Редакційна колегія залишає за собою право відхиляти матеріали, які не відповідають зазначеним вимогам.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 14 вересня 2018
-
Перегляди: 1183
КУ "Монастирищенський районний методичний кабінет Монастирищенської райради" повідомляє, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України №1/11-9271 від 31.08.2018 повідомляємо, що розроблені The LEGO Foundation методичні посібники «Шість цеглинок в освітньому просторі» та «Гра по-новому, навчання по-іншому», схвалені для використання у закладах загальної середньої освіти (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 16.04.2018 за № 22.1/12-Г-224 і № 22.1/12-Г-225).
Зазначені посібники можна безкоштовно переглянути та скористатися, у тому числі роздрукувати, в цілому або їх сигменти за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/lego.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 12 вересня 2018
-
Перегляди: 1153
Відповідно до листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 28.08.2018 № 22.1/10-3028 повідомляємо, що редакція газети «Бібліотечка вчителя початкової школи» ТОВ «Редакція освітянських видань» за консультаційно-інформаційної підтримки Інституту модернізації змісту освіти проводить Всеукраїнську акцію «Навчаємось вчити по-новому» для вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня.
Мета акції: виявлення, поширення та популяризація досвіду роботи вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня, які формують життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці, розуміють як та/або якісно організовують освітній процес за новим Державним стандартом початкової освіти Нової української школи; роблять освітній процес цікавим, захоплюючим. Враховуючи важливість ознайомлення педагогічної громадськості з інноваційною діяльністю освітян, які створюють умови для розвитку інтелектуального та творчого потенціалу дітей, просимо проінформувати керівників навчальних закладів, вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня про умови проведення Всеукраїнської акції.
Умови акції додаються.
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 05 вересня 2018
-
Перегляди: 1073
Вправи для зняття психологічного напруження