3233432435Міністерство освіти і науки України інформує про проведення інноваційного проєкту “PlayMath” для учнів 5-9 класів з 16 лютого по 31 березня 2023 року.
Проєкт “PlayMath” проводиться за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства цифрової трансформації інтерактивною платформою для вивчення математики GIOS спільно з Українським фондом стартапів.
Головна мета проєкту – підтримати українських учнів у навчанні та допомогти самостійно опанувати шкільний курс математики в ігровому форматі.
У межах проєкту всі зареєстровані учні отримають доступ до платформи GIOS та зможуть самостійно перевірити свій рівень знань за допомогою тестів, отримати рекомендації стосовно навчання. А також надолужити пропущені теми з математики та вивчити нові. Короткі відеоуроки у форматі тік-току та інтерактивні завдання мотивуватимуть навчатися. Участь у проєкті не передбачає чітких графіків, тож учні можуть займатися у будь-який зручний час, не втрачаючи прогрес. Організатори проєкту влаштовують змагання, до якого можуть долучитися всі учасники та поборотися за головний приз – планшет. Узяти участь у проєкті “PlayMath” можуть українські школярі 5-9 класів. За результатами проєкту всі учні, що пройдуть тести для перевірки рівня знань, отримають сертифікати про участь, 10 учасників з найбільшою кількістю балів у всеукраїнському рейтингу отримають планшети,

Найкращий клас школи, що залучила найбільшу кількість  учнів, отримає доступ до повного курсу математики до кінця навчального року, а результати проєкту буде висвітлено у ЗМІ. Також в рамках проєкту викладачі математики мають можливість підвищити рівень кваліфікації та отримати відповідний сертифікат. Для участі у проєкті необхідно пройти реєстрацію за цим посиланням: https://playmath.gioschool.com/

34345345353Міністерство освіти і науки України інформує про можливість педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти безкоштовно отримати ліцензії Zoom Meetings for Education з розширеним доступом Large Meeting. Для цього необхідно скористатися формою https://mooc4ua.online/s/zoom-license та подати індивідуальну заявку особисто від кожного зацікавленого працівника закладу загальної середньої освіти. Термін дії ліцензій до серпня 2023 року.
Ліцензія Zoom Meetings for Education та розширений доступ Large Meeting дозволяють учасникам освітнього процесу проводити зустрічі зі збільшеною кількістю учасників (до 1000 осіб), без обмежень в часі та здійснювати їх запис. З повним переліком функцій сервісу «Zoom Meetings for Education» можна ознайомитись за посиланням https://explore.zoom.us/en/industry/education/.
Звертаємо увагу, що з адреси Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. будуть надсилатись інформаційні повідомлення на офіційні електронні адреси закладів загальної середньої освіти з детальним описом процедури отримання ліцензії Zoom Meetings for Education.
Запити щодо додаткової інформації можна також надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

9879896Атестація педагогічних працівників йде повним ходом. Аж тут МОН анонсувало нове Положення про атестацію. Чи враховувати його вимоги цьогоріч? Ні, бо, як то кажуть, під час гри правила не змінюють. Та маєте змогу підготуватися до змін завчасно, якщо зацікавлені у професійному зростанні педагогів вашого закладу. Адже керувати колективом професіоналів значно цікавіше.

ОЛЕГ ЄРЕСЬКО, генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України

МОН тривалий час працювало над новим Положенням про атестацію педагогічних працівників (далі — нове Положення). Врешті документ зареєстровано в Мін’юсті. Оскільки реєстрація відбулася в останні дні минулого року, то документ не ввели в дію з дня реєстрації й вирішили її відтермінувати.

Нове Положення не змінило ключових речей: атестація є обо­в’я­зковою і її слід проходити раз на п’ять років.

Кваліфікаційні категорії та педагогічні звання, присвоєні до наб­рання чинності нового Положення, дійсні до атестації педагогічних працівників, проведеної згідно з ним.

Розглянемо, на які зміни очікувати педагогічним працівникам закладів і дошкільної, і загальної середньої, і позашкільної освіти.

1. Осучаснили процедуру проведення засідання атестаційної комісії.

І карантинні обмеження, з якими ми стикнулися під час пандемії коронавірусу і воєнний стан, спричинений військовою агре­сією РФ, змусили нас працювати дистанційно, використовувати різні технічні засоби. Тому в нове Положення внесли норми, відповідно до яких засідання атестаційної комісії можна проводити в режимі відеоконференцій. Кожен педагогічний працівник має право подавати відповідній атестаційній комісії атестаційні документи в електрон­ній формі: формат PDF, кожен документ окремим файлом. Комісія повинна підтвердити отримання документів.

Атестаційна комісія також може надсилати інформацію про проведення засідань працівнику на електронну адресу, яку він вказав у заяві, запрошувати, надсилати сканований підписаний атестаційний лист.

У новому Положенні враховані й форс-мажорні обставини, які унеможливлюють проведення засідання атестаційної комісії чи роботу атестаційної комісії. Атестацію можна відтермінувати до закінчення надзвичайних обставин, які спричинили відтермінування.

2. Збільшили автономію закладів освіти.

Якщо раніше вищу кваліфікаційну категорію, як і відповідні звання, як-от «старший вчитель», «старший вихователь», «вчитель-методист», «вихователь-методист», присвоювали лише атестаційні комісії ІІ і ІІІ рівнів, а комісії І рівня, тобто на рівні закладу освіти, могли тільки порушувати клопотання про присвоєння вищої кваліфікації чи педагогічного звання перед атестаційною комісією ІІ чи ІІІ рівня, то за новим Положенням таке рішення ухвалює атестаційна комісія на рівні закладу освіти. Єдиний щодо кого не може ухвалювати рішення атестаційна комісія І рівня, це керівник закладу освіти.

Керівника закладу освіти на відповідність займаній посаді атестує атестаційна комісія ІІ рівня, тобто відповідного органу управління освітою.

Є й певні обмеження до атестаційної комісії І рівня. Цю комісію можна створювати тільки у тих закладах освіти, в яких працює понад 15 педагогічних працівників. Якщо їх у закладі менше 15, то атестацію здійснює атестаційна комісія ІІ рівня, тобто атестаційна комісія відповідного органу управління освітою.

3. Визначили вимоги до роботи секретаря атестаційної комісії.

Секретар атестаційної комісії:

• приймає, реєструє та зберігає документи, які подали педагогічні працівники, до розгляду та під час розгляду їх атестаційною комісією;

• організовує роботу атестаційної комісії, веде та підписує протоколи засідань атестаційної комісії;

• оформлює та підписує атестаційні листи;

• повідомляє педагогічним працівникам про місце і час проведення засідання атестаційної комісії, якщо їх запросили на засідання;

• забезпечує оприлюднення інформації про діяльність атестаційної комісії: розміщує її на сайті закладу освіти, органу управління у сфері освіти.

4. Змінили вимоги до голосування.

Якщо раніше члени атестаційної комісії ухвалювали рішення про присвоєння чи неприсвоєння педагогічних звань, певних кваліфікаційних категорій таємним голосуванням, то нове Положення дозволяє комісії самій визначати, як проводити голосування: відкрито чи таємно. Відмітку про це потрібно зробити у протоколі.

Якщо при ухваленні рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання в атестаційній комісії рівна кількість голосів розподілилася між «за» і «проти», рішення ухвалюють на користь педагогічного працівника.

5. Спростили норму щодо підписання протоколу та атестаційних листів.

І протокол засідання атестаційної комісії, й атестаційні листи мають підписувати лише голова та секретар атестаційної комісії. Раніше була норма, що ці документи підписували всі члени атестаційної комісії.

У додатку до нового Положення подали приклад оформлення протоколу засідання атестаційної комісії.

Якщо атестується голова атестаційної комісії, а головою може бути як керівник закладу освіти, так і його заступник, то він не може головувати. Це стосується тих керівників, які у закладі за сумісництвом займаються викладацькою роботою.

6. Змінили вимоги щодо вивчення практичного досвіду педагога.

Атестаційна комісія може ухвалювати рішення про вивчення практичного досвіду педагогічного працівника, який атестується. Якщо раніше атестаційна комісія обов’язко мала відвідувати заняття, уроки, позаурочні заходи педагога, який атестується, то тепер, якщо немає питань до педагогічної діяльності працівника, то достатньо тих документів, які він подав до атестаційної комісії.

7. Скасували вимогу щодо присутності педагога на засіданні атестаційної комісії.

Раніше рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання атестаційна комісія ухвалювала в присутності педагогічного працівника, тобто його запрошували на засідання. Якщо педагог не міг бути присутнім, то повинен був надавати підтверджувальні документи. Згідно з новим Положенням педагог може бути присутнім на засіданні атестаційної комісії, якщо забажає або якщо виникли питання у членів атестаційної комісії чи до тих документів, які подав педагог, чи до певних показників роботи працівника тощо.

8. Змінили вимоги до позачергової атестації.

Раніше позачергову атестацію проводили, якщо у міжатестаційний період у педагогічного працівника були певні досягнення, перемоги в конкурсах тощо, що давало підстави для позачергового розгляду документів. За новим Положенням позачергову атестацію можна проводити не лише за ініціативою педагогічного працівника, а й за ініціативою керівника закладу освіти, якщо він встановив погіршення результатів роботи працівника.

Також позачергову атестацію керівника закладу освіти можуть проводити, якщо внаслідок проведення інституційного аудиту в зак­ладі освіти експерти виявили низьку якість освітньої діяльності.

У додатку до нового Положення подали приклади оформлення заяви про проведення позачергової атестації та апеляційної заяви.

9. Змінили дату збільшення оплати праці.

Керівник закладу освіти протягом трьох робочих днів після засідання атестаційної комісії, за результатами якого педагогічному працівникові було присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію, педагогічне звання, має видати відповідний наказ та ознайомити з ним педагогічного працівника під підпис.

Наказ керівник має подати до бухгалтерії закладу освіти чи до централізованої бухгалтерії, що здійснює бухгалтерський облік зак­ладу освіти, для нарахування заробітної плати та проведення її перерахунку з дати видання наказу про присвоєння наступної кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання.

10. Визначили сертифікацію як проходження атестації.

Якщо педагогічний працівник успішно пройшов сертифікацію, її зараховують як проходження атестації. Сертифікація також є підставою для присвоєння педагогу відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.

Зарахування сертифікації здійснюється один раз протягом строку дії сертифіката під час чергової або позачергової атестації педагога, що проводять за його ініціативи.

11. Визначили вимоги до присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам дитсадків.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» присвоюють педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, які мають освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» присвоюють педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, які мають освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або ступінь вищої освіти молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст).

Щодо кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», то зберігається вимога, що у педагогічного працівника має бути освітній рівень магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст).

453653356536Шановні батьки! Останнім часом в Україні виявлено активність нового молодіжного руху   «Редан», який набирає популярності в різних містах України.

«Редан» - це новий напрямок молодіжної субкультури. Члени цього руху використовують символіку павука із цифрою 4 (також іноді павук може бути просто білим або з символом схожим на хрест з гострими кінцями), носять довге волосся та одягаються у вільний одяг.

     Підлітки збираються в людних місцях, таких як: площі, центральні частини міст, де скупчуються групами. Перші прояви активності з’явилися в великих містах російської федерації . Учасники скоюють бійки прямо біля вказаних людних місць.

   Провокування масових бійок серед молоді та підлітків – це спроба російських пропагандистів провести чергову інформаційно-психологічну операцію та використати дітей для дестабілізації внутрішньої ситуації в Україні.

З 22.02.2023 року вказаний рух почав активно поширюватися через телеграм канали . У протистояння руху «РЕДАН» також створюються групи «антиРЕДАН», до якого входить так званий неформальний підлітковий рух «ОФНИКИ, які не визнають представників «РЕДАН» та вступають з ними у фізичне протистояння. Обидва рухи закликають до прояву агресії . Крім того, з метою організації вказаних зібрань у месенджері «Телеграм» почали створюватися тематичні канали.

   Іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він знаходить своє місце у молодіжному угрупуванні для свого самоствердження та самореалізації. Задля цього підлітки об'єднуються у неформальні групи.
Деякі батьки навіть можуть не підозрювати, що їх дитина належить до певної субкультури та може мати девіантну поведінку.

Що ж робити батькам у цій ситуації:
  

1.Спокійно, відкрито і прямо спілкуйтеся з дитиною. Надайте їй можливість говорити, коли вона буде до цього готова. Не підганяйте її.
   2.Просіть дитину розповідати, куди вона ходить та як проводить свій час. Проявіть якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі, виявляйте терпіння, доброзичливість для уникнення недовіри чи агресії з боку підлітка.

   3.Покажіть дитині, що вона вам небайдужа, що ви піклуєтеся про неї та запропонуйте спільно провести час.

   4.Опановуйте Інтернет-технології, майте власний акаунт і станьте другом своїй дитині в соціальних мережах.
   5.Щотижня аналізуйте вміст сторінок дитини, уважно читайте її публікації, вивчайте групи, до яких вона приєдналася.
   6.«Познайомтеся» з її віртуальними друзями, звертайте увагу на фото й відео, що викликають інтерес дитини, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані.

7.Зосередьтеся на тому, щоб показати дитині її переваги, знайдіть у неї сильні сторони, допоможіть їй побачити себе унікальною особистістю.
   8.Поясніть згубність і безперспективність агресивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

   ПАМ’ЯТАЙТЕ: в зону ризику потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в мережі Інтернет не контролюється. Спілкувайтеся із дітьми, звертайте увагу на їх коло спілкування, поведінку, способи проведення дозвілля.

35535323452

Воєнні події, що відбуваються в Україні є стресом для всіх учасників освітнього процесу За таких умов істотно зростає роль психологічної служби в закладах освіти. З метою зростання компетентнісного рівня працівників психологічної служби, обміну досвідом 2 березня 2023 року вперше  в онлайн-режимі відбувся методичний брифінг для працівників психологічної служби Монастирищенської та Христинівської громад. Учасників зібрання привітали начальник управління освіти, молоді та спорту Монастирищенської міської ради Ніна Завертана та директор комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради» Неля Залозна.

654346424554525

Консультант «Центру професійного розвитку педагогічних працівників» Наталія Свердлик розкрила пріоритетні аспекти діяльності психологічної служби громади в сучасних умовах шляхом застосування єдиної циклограми діяльності закладів освіти, центру професійного розвитку педагогічних працівників, управління освіти, молоді та спорту та обласного науково-методичного центру психологічної допомоги.

454545454566465554

Наших колег з Христинівської громади зацікавила презентація авторської програми Браславської Віти Олександрівни, соціального педагога опорного закладу «Цибулівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів», переможця ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології у новій школі». Вікторія Браславська охоче поділилася досвідом роботи по   впровадженню технік майндфулнес для регуляції стресостійкості учнів підліткового віку.

876878734654645665464

Психолог «Центру професійного розвитку педагогічних працівників Христинівської громади» Антоніна Найчук подякувала за спільний вебінар, поділилася досвідом роботи психологічної служби Христинівської громади і запросила до подальшої співпраці.

На методичному брифінгу було підведено підсумок роботи тижня психологічної служби в закладах освіти, розглянуто організаційні питання.

Приємною новиною стало повідомлення про надання благодійної допомоги працівникам психологічної служби від Всеукраїнської громадської організації «Волонтер» ( методична література, ігрові набори для дошкільнят та учнів 1-2 класів). Щиро вдячні за необхідну допомогу. Наближаємо перемогу разом !!!!!

Управління освіти , молоді та спорту Монастирищенської міської ради спільно з  КУ «ЦПРПП ММР» пропонує   учням та батькам долучитися до реалізації Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії».

     Мета Проєкту – сприяння учням старших класів закладів загальної середньої освіти свідомо обрати професію своєї мрії, стати успішним у житті та реалізувати себе в Україні.

    У проєкті мають можливість взяти участь учні 7-11 класів та їх батьки, педагогічні працівники, практичні психологи закладів загальної середньої освіти. 

    Для цього необхідно зайти на портал Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії» www.hryoutest.in.ua та пройти просту і швидку реєстрацію на тестування.

    За результатами тестування кожен отримає результат з вказаними індивідуальними основними типами особистості та інтелекту, список  рекомендованих професій з коментарями та дорожня карта, що допоможуть визначити індивідуальну траєкторію навчання. Також учням пропонується пройти профорієнтаційне консультування з урахуванням результатів тестування та отримати сертифікат.

     Можна також  замовити онлайнконсультацію у кар’єрного консультанта, подивитись  цікаві та корисні відеоролики , мультимедійні онлайнкурси щодо можливостей працевлаштування,  ознайомитись з найзатребуванішими професіями на ринку праці в Україні: умови праці, зарплати, вакансії, перспективи, цікаві факти, якими навичками треба володіти тощо.

    Усі вищезазначені послуги – безкоштовні та розташовані на єдиному онлайнресурсі  www.hryoutest.in.ua.