3AB8FB9A 96EC 4860 9B24 C8851E81023A153180562 117243977003524 4301928976982095515 o

25 лютого 2021 року Україна відзначала 150-річчя з дня народження видатної письменниці і громадської діячки Лесі Українки. До святкування цієї дати долучилися заклади освіти Монастирищини.

 У ювілейні дні проходив VІІ Всеукраїнський конкурс учнівської та студентської творчості імені Марії Фішер-Слиж «Змагаймось за нове життя!», присвячений Лесі Українці.   Конкурс зацікавив тисячі українців. Багато учнів стали його учасниками. Діти натхненно декламували та створювали ілюстрації до поезій видатної Українки, тим самим продовжуючи її життя й надалі, пропагуючи патріотичні, духовні, людські почуття і вселяючи віру у світле майбуття та єдність України.

7686869685746IMG 23d51b6e1266b825e196b4812a369c6a V

Активну участь у конкурсі взяли учні опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5» (учителі української мови і літератури Рудик Л.В., Фариба І.А. ), опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Ліцей «Ерудит» (учитель української мови і літератури Мазурик А.М.), опорного закладу «Монастирищенський ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2» (учитель української мови і літератури Михайлець Н.В., учителі початкових класів Шковира Л.В., Семененко О.М. ), Івахнянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів (учитель української мови і літератури Вишнівецька Т.М., учитель образотворчого мистецтва Калашник С.М.).

IMG 60ab9f2e3ff2a250ee58b666c9097ab2 VIMG 20210225 133616

В освітніх закладах громади були проведені заходи до вшанування пам’яті поетеси:

- літературна година «Без надії сподіваюсь...»;

- поетичний  челендж #читай_Лесю ЛІТЕРАТУРНИЙ АЛЬМАНАХ «Леся Українка – зразок мужності, героїзму, безмежної відданості своєму 

народові»;

- інформаційна зустріч в Монастирищенській публічній бібліотеці «Прекрасна у своїй високій простоті»;

- участь у Всеукраїнському інтернет-конкурсі «150 імен Лесі Українки»;

- година спілкування «Мудрим ніхто не вродився, а навчився...» за мотивами казки «Біда навчить»;

- літературна вікторина «Ти себе Українкою звала»;

- літературно-музична композиція «Нескорена українська душа»;

- класні години «Хто вам сказав, що я слабка?», «Я служила Україні», «Без надії сподіваюсь», «Мрії зламане крило»;

- виховний захід «Прекрасна у своїй високій простоті»;

- перегляд виставки-презентації «Поезії Лесі Українки – джерело невичерпної мудрості та незламної сили духу»;

- виготовлення вітальних листівок до ювілею Лесі Українки;

- виставка книг «Ні! Я жива. Я буду вічно жити»;

- конкурс на кращий малюнок до творів Л.Українки.

77775858585

Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради» інформує, що з метою вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка, збереження та примноження культурної спадщини свого краю, традицій та звичаїв українського народу, сприяння подальшому розвитку краєзнавчої роботи у закладах освіти з 9 по 12 березня 2021 року проводяться онлайн - читання «І повіє огонь новий з Холодного Яру…»

     Завдання онлайн - читань – продекламувати улюблений вірш Т.Г.Шевченка на фоні пам’ятника, барельєфа, меморіальної дошки письменника, які знаходяться у вашій місцевості.

     Учасниками можуть бути учні та учнівські колективи закладів освіти громади.

     Керівник опубліковує на своїй сторінці у соціальну мережу «Фейсбук»

відеовідтворення одного з творів Т.Г.Шевченка з обов’язковим зазначенням у пості хештегу # ОЦТКІЕ_ Черкаси # Shevchenko_2021.

     6745354657687Останні роки звичні нам речі, зокрема зустрічі, спілкування, переходять в онлайн. Повязані з пандемією обмеження зробили ще більш затребуваним інтернет та інші можливості цифрового простору. Це змушує прискорити вироблення рішень із забезпечення прав лю дини, в тому числі прав дитини, в цифровому середовищі.

     Сфера освіти, що була доступною через онлайн-курси, навчальні матеріали, книги, тепер переносить у цифровий простір і формальне шкільне навчання. А ще участь і вираження поглядів, де цифрове середовище пропонує максимум можливостей. Але в онлайн переходять й інші, менш приємні речі. Загрози приватності, ризики насильства, експлуатації та дискримінації. Ба більше, характерні традиційні загрози в цифровому середовищі видозмінюються та набувають інших форм. Адекватне та ефективне реагування на ці ризики є основним завданням освітян та батьків, предметом уваги міжнародних та регіональних організацій.

     Інформаційний простір України сповнений повідомленнями про знущання над дітьми за допомогою соціальних мереж і використання сервісів для сексуальної експлуатації дітей , збільшення випадків самоушкоджень та самогубств, спричинених негативним впливом спільнот у соціальних мереж Інтернету.

     З метою проведення відповідної просвітницької роботи серед учнів та батьків просимо ознайомитись з методичними рекомендаціями фахівців навчально-методичного центру психологічної служби КНЗ « Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» « Небезпечні інтернет-групи, ігри, квести , челенджі» (у вкладенні).

56776655775Документ визначає комплекс заходів, пов’язаних з формуванням і розвитком навичок науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, підприємництва, ранньої професійної самовизначеності та готовності до усвідомленого вибору майбутньої професії, популяризацією науково-технічних та інженерних професій, поширенням інновацій у сфері освіти.

“Відповідаючи на глобальні виклики цифрової трансформації та ключові наукові й технологічні тенденції, одним з пріоритетних напрямів розвитку усіх країн світу стає STEM-освіта (наука, технології, інженерія і математика). Сьогодні у світі велику увагу приділяють вивченню математики та інженерії. Тому відповідність змісту навчання суспільно-економічним запитам держави має бути основою нової філософії природничо-математичної освіти”, – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Згідно з планом заходів, протягом 2021-2022 років планується розробити навчальні матеріали та методичні рекомендації для вчителів з підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародному освітньому дослідженні PISA. У цей період також заплановано оновити стандарти вищої освіти галузі знань “Освіта/Педагогіка” з питань використання новітніх педагогічних підходів до викладання та оцінювання, практики міжпредметного навчання, методів та засобів навчання, що сприяють розвитку дослідницьких і винахідницьких компетентностей.

До 2023 року заплановано розробити:

  • цикл відеолекцій для вчителів фізики, математики і початкових класів зі STEM-освіти;
  • новий зміст STEM-освіти для здобувачів загальної середньої освіти (державні стандарти, типові освітні та навчальні програми предметів та інтегрованих курсів, курсів за вибором) та позашкільної освіти (навчальні програми гуртків, секцій та інших творчих об’єднань).

Протягом 2021-2025 років планується здійснити дослідження та підготовку рекомендацій з використанням методик STEM-освіти в закладах освіти.

План заходів також передбачає:

  • проведення конференцій, семінарів, симпозіумів з питань використання новітніх методик STEM-освіти для педагогічних та науково-педагогічних працівників;
  • проведення для працівників місцевих органів управління у сфері освіти, центрів професійного розвитку, навчально-­методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів) профтехосвіти, керівників закладів освіти семінарів щодо впровадження STEM-освіти, розроблення відповідних програм підвищення кваліфікації;
  • створення баз даних або інтерактивних карт закладів освіти, які впроваджують STEM-освіту, та їх постійне оновлення;
  • проведення конкурсів, турнірів, олімпіад, інших інтелектуальних змагань, літніх шкіл, всеукраїнських фестивалів науки для здобувачів освіти, педагогічних працівників;
  • проведення профорієнтаційних заходів для здобувачів освіти у форматі проєктів “Професії майбутнього”, тижнів з популяризації STEM-освіти тощо;
  • включення до навчальних програм з історії основ розвитку науки та технологій;
  • підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань використання новітніх методик STEM-освіти;
  • створення нових STEM-центрів та STEM-лабораторій, розширення напрямів їхньої діяльності, оснащення обладнанням природничо-математичних кабінетів у закладах освіти;
  • оновлення дизайну пришкільних ділянок;
  • сприяння утворенню закладів спеціалізованої освіти наукового спрямування;
  • упровадження та підтримка гуртків і секцій науково-технічного напряму закладів позашкільної освіти;
  • розроблення та впровадження сучасних методик дистанційного навчання природничо-математичних предметів;
  • забезпечення поповнення бібліотек закладів освіти якісною науково-популярною та науковою літературою.

0200g297 eed1 779x446Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 №33 затверджено нову редакцію Базового компоненту (Державного стандарту дошкільної освіти). Попередняредакція Стандарту була чинною протягом десяти років. За цей час змінилися не лише заклади дошкільної освіти  й підходи до організації освітнього процесу, а й самі діти. Тож сьогодні виникла потреба оновити стратегічні документи, які регламентують вимоги до освіти дітей дошкільного віку, діяльності дитячих садків та всіх учасників освітнього процесу. Нова редакція Стандарту не суперечить ціннісним пріоритетам, визначеним у попередніх документах. Автори оновленого Стандарту поєднали традиції попередників із новими ціннісними пріоритетами. Визначені ідеї відповідальності дорослих за розвиток дитини та ціннісні орієнтири автори конкретизували базовими принципами реалізації Стандарту. Оновлений Стандарт, як і його попередники, містить в основі положення Міжнародної конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та інших нормативно-правових актів, які стосуються дитинства.

У попередніх редакціях документа зміст дошкільної освіти виглядав як перелік компетентностей та узагальнених результатів діяльності за освітніми лініями. В оновленому Стандарті автори подають зміст освіти узагальнено — через освітні напрями в інваріантному й варіативному складниках та показники компетентностей в єдностї  їх складників: емоційно-цінніснеставлення, обізнаність, життєві навички.

Набув змін і перелік основних компетентностей, які здобуватиме дитина в дошкільному віці. До компетентностей, які визначали попередні редакції документа, додали нові.

Крім стандартизованих вимог до рівня компетентності дитини старшого дошкільного віку, у змісті Стандарту авторський колектив уперше:

-визначив умови реалізації Стандарту;

-окреслив важливість ролі суспільства/громади в забезпеченні доступної та якісної дошкільної освіти;

-наголосив на необхідності солідарної відповідальності закладів освіти й сім’ї як учасників освітнього процесу за розвиток дитини;

-підготував глосарій, щоб уникнути неточностей у розумінні важливих термінів.

Базовий компонент дошкільної освіти як державний стандарт утверджує політику держави у галузі дошкільної освіти. І заклади дошкільної освіти мають відповідати його вимогам. Щоб це відбулося, має бути проведена серйозна робота і над оновленням програм закладів дошкільної освіти, і над підвищенням кваліфікації вихователів, і над залученням батьків до освітнього процесу. Адже, як зазначено в документі, в дошкільній освіті не настільки важливе оволодіння знаннями та інформацією, як набуття навичок і компетентностей, уміння комунікувати з однолітками, працювати у групах і використовувати ці компетентності для отримання знань у НУШ.

         Педагоги дошкільної освіти монастирищини долучились до вивчення і аналізу БКДО, взявши участь у робочій зустрічі з авторами нової редакції Базового компоненту, організованою адміністрацією КНЗ «ОІПОППЧОР», відповідно до листа інституту від 22.01.2021 № 28/01-19«Про проведення вебінару «Оновлена редакція БКДО (2020 рік): зміст та забезпечення якості відповідно до міжнародних стандартів».Вебінар було проведено за сприяння Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» Асоціації працівників дошкільної освіти. Головний спікер – Гавриш Наталія Василівна, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г. Сковороди, головний науковий співробітник лабораторії дошкільного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук.Вона відзначила, що в основу стандарту покладено традиційні для дошкільної освіти ідеї гуманістичної педагогіки, спрямовані на гуманне ставлення до дитини, теорії природовідповідності за якою у дитини треба розвивати задатки та здібності, зберігаючи її природу, ідеї про патріотичне і громадянське виховання, ідеї про використання казки та гри у гармонійному розвитку особистості та ідею солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей раннього і дошкільного віку.Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення.

Ця зустріч стала початком у позитивному сприйманні Державного стандарту як документа, в якому закладена уся глибина питання особистісного розвитку дитини; у розумінні змісту напрямів освіти, процесів формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку.

Щоб педагогам легше працювалося, щоб мали під рукою все, що потрібно для роботи повідомляємо,що 22 січня 2021 року вийшла електронна книжка «Базовий компонент дошкільної освітиНова редакція та поради для організації освітнього процесу». У ній — Базовий компонент дошкільної освіти (у новій редакції), настанови від його розробників та унікальні поради практиків і науковців щодо організації освітнього процесу. Ця книжка має бути у кожного директора та педагога дошкільноїосвіти, аджеБазовий компонент — Державний стандарт дошкільноїосвіти. Виконатийогоозначаєзабезпечитиумови, за якихкожнадитинаростимещасливою та стане успішною.

Пропонуємо освітянам дошкілля взати участь у безоплатному вебінарі «Базовий компонент дошкільної освіти – нові перспективи» цифрового видавництва MCFR та журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу», який відбудеться 10 березня о 13-00.

Березень 2021

№ п/п

Назва заходу

Місце і час проведення

Відповідальний

дата

 

01.03. – 05.03

1

Організація проведення в ЗДО щорічного Всеукраїнського заняття доброти «Щаслива лапа»

ЗДО району

Кузьмінська Ю.М.

01.-02.2021

2

Участь в он-лайн семінарі «Духовно-моральне виховання дітей та молоді у ЗЗСО на засадах християнських цінностей»

ЗЗСО району

Казміренко Т.В., Кузьмінська Ю.М.

02.03.2021

3

Організація проведення Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник»

ЗЗСО району

Казміренко Т.В.

До 03.03.2021

4

Створення бази інформаційно-методичних матеріалів для забезпечення дистанційної та змішаної форм навчання учнів ЗЗСО, гуртківців позашкільних закладів освіти, роботи соціальних та психологічних служб.

ЗЗСО району

Консультанти КУ «ЦПРПП ММР»

01.03.-31.03.2021

5

Підведення підсумків участі школярів у обласному етапі «Математичного квесту»

ЗЗСО району

Костриця І.В.

03.03.2021

6

Нарада бібліотекарів ЗЗСО громади

Опорний ЗЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №5»

Гуцал Т.Д.

03.03.2021

7

Оформлення паспортів пунктів проведення основної сесії ЗНО - 2021

КУ «ЦПРПП ММР»

Костриця І.В.

До 05.03.2021

8

Інформаційно-методичне забезпечення проведення заходів щодо відзначення Шевченківських днів.

ЗЗСО району

Казміренко Т.В.

До 09.03.2021

08.03. – 12.03

9

Організація підготовки робіт вихованцями БДЮТ на обласний конкурс «Збережемо першоцвіти»

БДЮТ

Куролап В.В.

До 12.03.2021

10

Внесення даних про персонал, залучений до проведення   пробного ЗНО-2021 до бази даних Київського РЦОЯО

КУ «ЦПРПП ММР»

Костриця І.В.

10.-11.03.2021

11

Засідання творчої групи педагогів на тему «Методика створення STEM –уроків з використанням інтерактивних засобів навчання»

МЗЗСО І-ІІІ ст. «Ліцей «Ерудит», 14-30

Костриця І.В.

12.03.2021

12

Підготовки документації для проведення засідань атестаційної комісії ІІ рівня.

КУ «ЦПРПП ММР»

Куролап В.В.

До 12.03.2021

13

Вивчення досвіду роботи педагогічних працівників , що атестуються на вищу кваліфікаційну категорію

КУ «ЦПРПП ММР»

Директор, консультанти КУ «ЦПРПП ММР»

12 -31.03.2021

14

Інформаційно-методичний супровід організації заходів щодо відзначення Дня українського добровольця

ЗЗСО району

Залозна Н.Р., Кузьмінська Ю.М.

До 14.03.2021

15.03 –19.03

15

Інформаційно-методичний супровід відбору підручників для учнів 8-их класів

ЗЗСО району

Гуцал Т.Д.

15.03.2021

16

Вебінар вчителів 4-их класів на тему «Особливості та висоги щодо проведення ДПА у 4-их класах»

Он-лайн, ЗЗСО району, 14-00

Свердлик Н.П.

15.03.2021

17

Вебінар вчителів біології «Методичний супровід   організації дистанційного навчання на уроках біології»

Он-лайн, ЗЗСО району, 14-30

Костриця І.В.

17.03.2021

18

Замовлення пілручників для учнів 8-их класів ЗЗСО у системі ІСУО

КУ «ЦПРПП ММР»

Гуцал Т.Д., Костриця І.В.

17.03.2021

19

Інструктивно-методична нарада для вчителів трудового навчання «Обмін ідеями, напрацюваннями, досвідом роботи»

ОЗЗСО І-ІІІ ст. «Монастирищенський «Ліцей «Ерудит», 14-00.

Свердлик Н.П.

19.03.2021

20

Проведення консультацій для вихователів молодших груп «Розвиток сенсорних здійбностей дітей з урахуванням різних типів інтелекту»

ЗДО району

Кузьмінська Ю.М.

19.03.2021

21

Аналіз стану профілактики правопорушень в ЗЗСО громади

КУ «ЦПРПП ММР»

Куролап В.В.

12-19.03.2021

 

22.03. – 31.03

22

Поновлення бази даних дітей категорійних сімей

ЗЗСО району

Свердлик Н.П.

22.-31.03.2021

23

Проведення навчання та інструктажів з персоналом, залученим до організації пробного ЗНО-2021

ОЗЗСО І-ІІІ ст. «Монастирищенський «Ліцей «Ерудит», 14-00.

Костриця І.В.

22-25.03 2021

24

Проведення консультацій для музичних керівників ЗДО «Музично-пластична імпровізація на занятті»

ЗДО району

Кузьмінська Ю.М.

26.03.2021

25

Організація проходження педагогічними працівниками курсів підвищення квадіфікації

ЗЗСО району, БДЮТ, ЗДО

Залозна Н.Р.

Протягом місяця

26

Підготовка матеріалів на нараду керівників освітніх закладів

КУ «ЦПРПП ММР»

Залозна Н.Р.

Протягом місяця