20210514 120328У наш час комп’ютерних технологій все більше батьків та вчителів говорять про кризу читання. Сучасні школярі читають менше, ніж представники попереднього покоління учнів. Комп’ютерні ігри, інтернет, телебачення відволікають дітей від книг. Та все ж навички читання не втрачають актуальності, адже досі більшість інформації в інтернеті або текстова, або супроводжувана текстом. Уміння та навички, завдяки яким людина може шукати інформацію для вирішення пізнавальних завдань становлять суть читацької кеомпетентності. Ця компетентність важлива не лише для успішного навчання у школі, але і в подальшому житті. Проблеми з розумінням текстів, знаходженням та оцінюванням наявної в них інформації можуть виникати не лише в учнів , але і у дорослих під час читання художніх творів, фахової літератури, документів. Саме тому регулярні моніторингові дослідження сформованості читацької компетентності молодших школярів допомагають виявляти та вирішувати багато проблем на ранньому етапі навчання.

20210514 09282620210514 095704

Протягом квітня – травня 2021 року Українським центром оцінювання якості освіти було проведено загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти щодо сформованості читацької компетентності учнів четвертих класів. У Монастирищенській громаді учасниками моніторингового дослідження стали учні Летичівської філії опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №5». 14 травня відповідальним за проведення моніторингового дослідження, заступником керівника Летичівської філії ОЗЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №5» Побережною Оленою Сергіївною та старшим інструктором, консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кострицею Інною Вікторівною було проведено дослідження читацьких компетентностей учнів 4 класу. Учні працювали над двома блоками текстів, до яких було подано різнорівневі тестові завдання на аналіз тексту, його розуміння, вміння узагальнювати і робити висновки. В кінці дослідження разом із класоводом Уманець Ольгою Іванівною учні дали відповіді на запитання, розміщені в анкетах.

20210514 11243620210514 095734

Керівник Летичівської філії ОЗЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст.№5» Балла Дмитро Семенович привітав учнів з успішним закінченням моніторингового дослідження і побажав їм залишатися такими ж допитливими і креативними, якими вони були під час тестування.

Для дітей це стало корисним і цікавим досвідом.

 45364567586З метою успішного завершення навчального процесу в 2020-2021 році в   3-4 класах , згідно листа Міністерства освіти і науки України від 30.03.2021 № 1/9-174 «Щодо оцінювання навчання учнів 3-4 класів закладів загальної середньої освіти» , відповідно до пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 04 лютого 2021 року № 143 «Про доопрацювання методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи» (далі – наказ № 143) закладам загальної середньої освіти рекомендовано до затвердження методичних рекомендацій у новій редакції здійснювати формувальне і підсумкове оцінювання учнів третіх класів вербально, не відображаючи результати підсумкового оцінювання у журналах.

   З метою уточнення рекомендацій, що містяться у наказі № 143, а також забезпечення системності і послідовності здійснення оцінювання в освітньому процесі 2020/2021 навчального року у 3 класах закладів загальної середньої освіти необхідно:

  • з питань здійснення формувального оцінювання дотримуватись методичних рекомендацій, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2018 року № 924 та від 27 серпня 2019 року № 1154;
  • здійснювати підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у формі діагностувальних робіт, передбачених календарно-тематичним плануванням, з урахуванням специфіки закладу загальної середньої освіти, права вчителя на академічну свободу та внесення за потреби змін в установленому порядку до календарно-тематичного плану;
  • дозволити фіксувати результати перевірки та оцінювання діагностувальних робіт лише у зошитах (на аркушах з роботами учнів у формі) коротких оцінних суджень з порадами щодо покращання результатів з урахуванням очікуваних результатів навчання, визначених в освітніх програмах закладів освіти;
  • вважати необов’язковим заповнення індивідуальних бланків оцінювання результатів навчання учня, запис індексів характеристик результатів навчання, що оцінюються, та передбачити зручний для учителя формат узагальнення результатів підсумкового оцінювання;
  • фіксувати інформацію про результати навчання з навчальних предметів у Свідоцтвах досягнень на підставі результатів діагностувальних робіт з урахуванням їх динаміки на користь учневі, а розділ «Характеристика наскрізних умінь» заповнювати на основі спостережень за навчальною діяльністю учнів упродовж семестру.

Привертаємо увагу вчителів З класів закладів загальної середньої освіти,що:

  • зразокСвідоцтва досягнень учня/учениці, запропонований додатком 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 року № 1146, є орієнтовним, тому показники характеристик наскрізних умінь/результатів навчання можуть бути обрані серед наявних або уточнені відповідно до рішення педагогічної ради закладу освіти;
  • результати підсумкового оцінювання учнів зазначених класів у класному журналі не фіксуються, до нього вноситься лишеінформація про переведення учня/учениці до наступного класу згідно з відповідним рішенням педагогічної ради.

Принагідно нагадуємо, що відповідно до наказу МОН від 03.03.2021 № 273, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за № 338/35960, учнів, які завершують здобуття початкової освіти (4-ті класи закладів загальної середньої освіти), звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. З урахуванням зазначеного у класному журналі (на сторінці розділу «Зведений облік навчальних досягнень учнів») та у свідоцтві досягнень (за наявності відповідної таблиці) у відповідних графах робиться запис «зв» (звільнений(а).

45343566478566

У нових умовах, які виникли через пандемію і трансформували освіту, володіння цифровими навичками, уміння користуватися технологіями дистанційного навчання — це вже вимога і необхідність не лише для учнів, але і для батьків. Наразі можливостей розвивати свої цифрові навички чимало.

На нашому сайті «Центру професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради» у розділі «Дистанційне навчання» постійно публікуються рекомендації щодо організації і проведення онлайн уроків, відеоконференцій, поради щодо використання різноманітних платформ і сервісів. Батьки можуть зайти на сайт і ознайомитися  із формами і методами навчання, які використовуються педагогами, нормативними документами МОН, що регулюють впровадження в освітній процес дистанційного навчання, прочитати інструкції щодо користування освітніми платформами.

7776575758846578546436375

Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту Монастирищенської міської ради від 09.04.2021 №34 «Про проведення І етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри

«Сокіл» («Джура») у 2020/2021 н.р.», з метою національно-патріотичного виховання учнівської молоді на засадах козацько-лицарських традицій, формування в неї активної громадянської позиції та готовності до захисту України, з дотриманням законодавства України в частині запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, 5-6 травня 2021 року проведено в онлайн-форматі І етап гри, який містив в собі три види: «Впоряд», «Відун, «Рятівник».

До організаційного комітету з підготовки та проведення І етапу було подано 8 заявок на участь від команд ЗЗСО Монастирищенської міської ради.

76806503885879504044395

У зв’язку з карантинними заходами у громаді, у І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») взяли участь 24 учасника, які представляли рої 3 закладів загальної середньої освіти Монастирищенської міської ради:

  1. «Вільні духом» опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №5»,
  2. «Гайдамаки» опорного закладу"Цибулівський ЗЗСО І-ІІІ ст",
  3. « Богунівські соколи» Сатанівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

Змагання пройшли за трьома випробуваннями: «Впоряд», «Рятівник, «Відун».

7867867867957674930

За підсумками суддівської колегії І етапу гри "Сокіл" ("Джура") перше місце виборов рій« Богунівські соколи» Сатанівського ЗЗСО І-ІІІ ст., друге – рій «Вільні духом» опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №5», ; третє - рій «Гайдамаки» опорного закладу"Цибулівський ЗЗСО І-ІІІ ст"

 Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту Монастирищенської міської ради від 07.05.2021 №38 «Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у 2020/2021н.р., для участі у ІІ (обласному) етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») направлено рій« Богунівські соколи» Сатанівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Бажаємо перемоги у першому турі ІІ (обласного) етапу, який пройде у дистанційному форматі з використанням сучасних освітніх технологій та ресурсів.

65656748939 червня тестуванням з хімії розпочнеться додаткова сесія зовнішнього незалежного оцінювання. Сесія триватиме до 14 липня, під час проведення якої зареєстровані учасники тестування матимуть можливість скласти тести з певних навчальних предметів.

Участь у додатковій сесії ЗНО братимуть учасники основної сесії, які з об'єктивних причин не взяли участі у тестуванні, а також особи, які брали участь в антитерористичній операції, проживають на тимчасово окупованій території або перебувають в установах виконання покарань.

Повідомлення про місце та час проведення додаткової сесії розміщуватимуться у вигляді запрошень-перепусток на інформаційних сторінках учасників зовнішнього оцінювання не пізніше ніж за п’ять календарних днів до проведення додаткової сесії зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета.

Результати додаткової сесії ЗНО будуть оголошені до 23 липня.

Графік проведення додаткової сесії 2021 року

  • Хімія – 29 червня;
  • Англійська мова – 01 липня;
  • Німецька мова – 02 липня;
  • Іспанська мова – 05 липня;
  • Французька мова – 06 липня;
  • Математика – 07 липня;
  • Математика (завдання рівня стандарту) – 07 липня;
  • Фізика – 08 липня;
  • Українська мова – 09 липня;
  • Українська мова і література – 09 липня;
  • Історія України – 12 липня;
  • Біологія – 13 липня;
  • Географія – 14 липня.

76857489076Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив адреси проведення зовнішнього незалежного оцінювання для кожного учасника тестування. Інформація розміщена на інформаційних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання, які зареєстровані для участі у тестуванні. Зокрема, у запрошенні-перепустці зазначено адреси пунктів тестування та рекомендований час, протягом якого учасники мають прибути до пунктів тестування.

Учасникам зовнішнього незалежного оцінювання необхідно самостійно роздрукувати запрошення-перепустку зі своєї інформаційної сторінки до старту основної сесії ЗНО.

Важливо! Запрошення-перепустка є одним з необхідних документів для допуску до пункту тестування.