938469647З метою удосконалення діяльності фахівців психологічної служби України у межах Екосистеми психологічної допомоги у сфері освіти щодо забезпечення ментального здоров’я учасників освітнього процесу у відповідь на виклики, які постали через військову агресію РФ, у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я за ініціативи першої леді України Олени Зеленської, розроблено спецкурс підвищення кваліфікації для слухачів (освітян) очно- дистанційної форми навчання «Важливі навички у періоди стресу», який схвалено рішенням Вченої ради Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки (протокол № 2 від 01.03.2023).
Взяти участь у спецкурсі можна за покликанням: https://hromada.academy/courses/praktichni-navichki-podolannya-stresu

664646464646Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» інформує, що з 13 по 17 березня 2023 року в онлайновому режимі відбудеться Всеукраїнський освітній марафон на тему: «Нова українська школа: сучасний
урок фізичної культури». Марафон буде проходити по чотирьох напрямках з використанням кейсів кращих практик вчителів фізичної культури: підготовча частина уроку – 13 березня 2023 року, інваріантна складова – 14 березня 2023 року; варіативна складова (модулі) – 16 березня 2023 року, заключна частина уроку та учнівські ліги «Здорова Україна» – 17 березня 2023 року. Для участі у марафоні просимо зареєструватися за покликанням:
https://forms.gle/Hj2N3Le2ZNy7rTtFA
Організаторами марафону є Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Комітет з фізичного виховання та спорту МОН України, ГО «Ukraine Active», ГО «ДжуніорЗ», МБФ «Parimatch Foundation», спортивні федерації.
До участі запрошуємо представників органів управління освітою, закладів післядипломної педагогічної освіти, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, інклюзивно-ресурсних центрів, керівників і вчителів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, викладачів закладів вищої освіти, науковців, аспірантів, усіх зацікавлених осіб.

Участь безоплатна. Початок: 13, 14, 16 та 17 березня о 14:00. У межах проведення марафону відбудеться підвищення кваліфікації педагогічних працівників із можливістю отримання сертифікатів на 3 години/0,1 ЄКТС, 6 годин/0,2 ЄКТС, 15 годин/ 0,5 ЄКТС та 30 годин/1 ЄКТС.

5489567967596Модель вступної кампанії уже визначена: вступники на перший курс закладів вищої освіти проходитимуть національний мультипредметний тест (НМТ). Іспит не буде складнішим за традиційне тестування на ЗНО. Щоб переконатися в цьому, навчитися розподіляти час на виконання завдань із різних предметів, визначити теми, над якими варто ретельніше попрацювати, абітурієнтам потрібно буде виконати завдання демонстраційних варіантів НМТ.  

Не пізніше травня будуть розміщені  тренувальні матеріали з усіх навчальних предметів, а сьогодні  пропонуємо  завдання з української мови.   

Тест розміщено в спеціальному онлайн-середовищі Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти. Інтерфейс запропонованого тестувальника відрізняється від того, який буде на реальному НМТ, однак за структурою, типами завдань, тривалістю їх виконання демонстраційний варіант аналогічний до вступного тесту. 

На роботу з блоком демонстраційного варіанта «Українська мова» учні матимуть 60 хвилин, протягом яких потрібно буде виконати 30 завдань.

Як під час проходження демонстраційного тесту, так і під час реального тестування учні зможуть вибирати послідовність виконання завдань, за потреби повертатися до того чи того завдання, змінювати варіант відповіді, а після завершення роботи  отримати результати тестування з цього предмета. 

Перед початком виконання просимо майбітніх абітурієнтів правдиво відповісти на 4 запитання про себе ー це допоможе зібрати важливу  статистичну інформацію. Нині багато потенційних учасників одночасно використовує тестувальник, тому можливі певні затримки у його роботі. На реальному тестуванні такого не буде, адже кількість одночасних користувачів організатори будуть обмежувати.  Якщо виникли проблеми з відкриттям тестувальника, слід скористатися іншим браузером, а також перевірити налаштування систем безпеки на  комп’ютері / планшеті / телефоні.

Якщо  повільний інтернет або немає можливості працювати протягом 60 хвилин за комп’ютером / з планшетом / телефоном – можна завантажити файл із демонстраційним варіантом НМТ на свій пристрій, виконати завдання і звірити свої відповіді з правильними.

3233432435Міністерство освіти і науки України інформує про проведення інноваційного проєкту “PlayMath” для учнів 5-9 класів з 16 лютого по 31 березня 2023 року.
Проєкт “PlayMath” проводиться за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства цифрової трансформації інтерактивною платформою для вивчення математики GIOS спільно з Українським фондом стартапів.
Головна мета проєкту – підтримати українських учнів у навчанні та допомогти самостійно опанувати шкільний курс математики в ігровому форматі.
У межах проєкту всі зареєстровані учні отримають доступ до платформи GIOS та зможуть самостійно перевірити свій рівень знань за допомогою тестів, отримати рекомендації стосовно навчання. А також надолужити пропущені теми з математики та вивчити нові. Короткі відеоуроки у форматі тік-току та інтерактивні завдання мотивуватимуть навчатися. Участь у проєкті не передбачає чітких графіків, тож учні можуть займатися у будь-який зручний час, не втрачаючи прогрес. Організатори проєкту влаштовують змагання, до якого можуть долучитися всі учасники та поборотися за головний приз – планшет. Узяти участь у проєкті “PlayMath” можуть українські школярі 5-9 класів. За результатами проєкту всі учні, що пройдуть тести для перевірки рівня знань, отримають сертифікати про участь, 10 учасників з найбільшою кількістю балів у всеукраїнському рейтингу отримають планшети,

Найкращий клас школи, що залучила найбільшу кількість  учнів, отримає доступ до повного курсу математики до кінця навчального року, а результати проєкту буде висвітлено у ЗМІ. Також в рамках проєкту викладачі математики мають можливість підвищити рівень кваліфікації та отримати відповідний сертифікат. Для участі у проєкті необхідно пройти реєстрацію за цим посиланням: https://playmath.gioschool.com/

34345345353Міністерство освіти і науки України інформує про можливість педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти безкоштовно отримати ліцензії Zoom Meetings for Education з розширеним доступом Large Meeting. Для цього необхідно скористатися формою https://mooc4ua.online/s/zoom-license та подати індивідуальну заявку особисто від кожного зацікавленого працівника закладу загальної середньої освіти. Термін дії ліцензій до серпня 2023 року.
Ліцензія Zoom Meetings for Education та розширений доступ Large Meeting дозволяють учасникам освітнього процесу проводити зустрічі зі збільшеною кількістю учасників (до 1000 осіб), без обмежень в часі та здійснювати їх запис. З повним переліком функцій сервісу «Zoom Meetings for Education» можна ознайомитись за посиланням https://explore.zoom.us/en/industry/education/.
Звертаємо увагу, що з адреси Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. будуть надсилатись інформаційні повідомлення на офіційні електронні адреси закладів загальної середньої освіти з детальним описом процедури отримання ліцензії Zoom Meetings for Education.
Запити щодо додаткової інформації можна також надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

9879896Атестація педагогічних працівників йде повним ходом. Аж тут МОН анонсувало нове Положення про атестацію. Чи враховувати його вимоги цьогоріч? Ні, бо, як то кажуть, під час гри правила не змінюють. Та маєте змогу підготуватися до змін завчасно, якщо зацікавлені у професійному зростанні педагогів вашого закладу. Адже керувати колективом професіоналів значно цікавіше.

ОЛЕГ ЄРЕСЬКО, генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України

МОН тривалий час працювало над новим Положенням про атестацію педагогічних працівників (далі — нове Положення). Врешті документ зареєстровано в Мін’юсті. Оскільки реєстрація відбулася в останні дні минулого року, то документ не ввели в дію з дня реєстрації й вирішили її відтермінувати.

Нове Положення не змінило ключових речей: атестація є обо­в’я­зковою і її слід проходити раз на п’ять років.

Кваліфікаційні категорії та педагогічні звання, присвоєні до наб­рання чинності нового Положення, дійсні до атестації педагогічних працівників, проведеної згідно з ним.

Розглянемо, на які зміни очікувати педагогічним працівникам закладів і дошкільної, і загальної середньої, і позашкільної освіти.

1. Осучаснили процедуру проведення засідання атестаційної комісії.

І карантинні обмеження, з якими ми стикнулися під час пандемії коронавірусу і воєнний стан, спричинений військовою агре­сією РФ, змусили нас працювати дистанційно, використовувати різні технічні засоби. Тому в нове Положення внесли норми, відповідно до яких засідання атестаційної комісії можна проводити в режимі відеоконференцій. Кожен педагогічний працівник має право подавати відповідній атестаційній комісії атестаційні документи в електрон­ній формі: формат PDF, кожен документ окремим файлом. Комісія повинна підтвердити отримання документів.

Атестаційна комісія також може надсилати інформацію про проведення засідань працівнику на електронну адресу, яку він вказав у заяві, запрошувати, надсилати сканований підписаний атестаційний лист.

У новому Положенні враховані й форс-мажорні обставини, які унеможливлюють проведення засідання атестаційної комісії чи роботу атестаційної комісії. Атестацію можна відтермінувати до закінчення надзвичайних обставин, які спричинили відтермінування.

2. Збільшили автономію закладів освіти.

Якщо раніше вищу кваліфікаційну категорію, як і відповідні звання, як-от «старший вчитель», «старший вихователь», «вчитель-методист», «вихователь-методист», присвоювали лише атестаційні комісії ІІ і ІІІ рівнів, а комісії І рівня, тобто на рівні закладу освіти, могли тільки порушувати клопотання про присвоєння вищої кваліфікації чи педагогічного звання перед атестаційною комісією ІІ чи ІІІ рівня, то за новим Положенням таке рішення ухвалює атестаційна комісія на рівні закладу освіти. Єдиний щодо кого не може ухвалювати рішення атестаційна комісія І рівня, це керівник закладу освіти.

Керівника закладу освіти на відповідність займаній посаді атестує атестаційна комісія ІІ рівня, тобто відповідного органу управління освітою.

Є й певні обмеження до атестаційної комісії І рівня. Цю комісію можна створювати тільки у тих закладах освіти, в яких працює понад 15 педагогічних працівників. Якщо їх у закладі менше 15, то атестацію здійснює атестаційна комісія ІІ рівня, тобто атестаційна комісія відповідного органу управління освітою.

3. Визначили вимоги до роботи секретаря атестаційної комісії.

Секретар атестаційної комісії:

• приймає, реєструє та зберігає документи, які подали педагогічні працівники, до розгляду та під час розгляду їх атестаційною комісією;

• організовує роботу атестаційної комісії, веде та підписує протоколи засідань атестаційної комісії;

• оформлює та підписує атестаційні листи;

• повідомляє педагогічним працівникам про місце і час проведення засідання атестаційної комісії, якщо їх запросили на засідання;

• забезпечує оприлюднення інформації про діяльність атестаційної комісії: розміщує її на сайті закладу освіти, органу управління у сфері освіти.

4. Змінили вимоги до голосування.

Якщо раніше члени атестаційної комісії ухвалювали рішення про присвоєння чи неприсвоєння педагогічних звань, певних кваліфікаційних категорій таємним голосуванням, то нове Положення дозволяє комісії самій визначати, як проводити голосування: відкрито чи таємно. Відмітку про це потрібно зробити у протоколі.

Якщо при ухваленні рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання в атестаційній комісії рівна кількість голосів розподілилася між «за» і «проти», рішення ухвалюють на користь педагогічного працівника.

5. Спростили норму щодо підписання протоколу та атестаційних листів.

І протокол засідання атестаційної комісії, й атестаційні листи мають підписувати лише голова та секретар атестаційної комісії. Раніше була норма, що ці документи підписували всі члени атестаційної комісії.

У додатку до нового Положення подали приклад оформлення протоколу засідання атестаційної комісії.

Якщо атестується голова атестаційної комісії, а головою може бути як керівник закладу освіти, так і його заступник, то він не може головувати. Це стосується тих керівників, які у закладі за сумісництвом займаються викладацькою роботою.

6. Змінили вимоги щодо вивчення практичного досвіду педагога.

Атестаційна комісія може ухвалювати рішення про вивчення практичного досвіду педагогічного працівника, який атестується. Якщо раніше атестаційна комісія обов’язко мала відвідувати заняття, уроки, позаурочні заходи педагога, який атестується, то тепер, якщо немає питань до педагогічної діяльності працівника, то достатньо тих документів, які він подав до атестаційної комісії.

7. Скасували вимогу щодо присутності педагога на засіданні атестаційної комісії.

Раніше рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання атестаційна комісія ухвалювала в присутності педагогічного працівника, тобто його запрошували на засідання. Якщо педагог не міг бути присутнім, то повинен був надавати підтверджувальні документи. Згідно з новим Положенням педагог може бути присутнім на засіданні атестаційної комісії, якщо забажає або якщо виникли питання у членів атестаційної комісії чи до тих документів, які подав педагог, чи до певних показників роботи працівника тощо.

8. Змінили вимоги до позачергової атестації.

Раніше позачергову атестацію проводили, якщо у міжатестаційний період у педагогічного працівника були певні досягнення, перемоги в конкурсах тощо, що давало підстави для позачергового розгляду документів. За новим Положенням позачергову атестацію можна проводити не лише за ініціативою педагогічного працівника, а й за ініціативою керівника закладу освіти, якщо він встановив погіршення результатів роботи працівника.

Також позачергову атестацію керівника закладу освіти можуть проводити, якщо внаслідок проведення інституційного аудиту в зак­ладі освіти експерти виявили низьку якість освітньої діяльності.

У додатку до нового Положення подали приклади оформлення заяви про проведення позачергової атестації та апеляційної заяви.

9. Змінили дату збільшення оплати праці.

Керівник закладу освіти протягом трьох робочих днів після засідання атестаційної комісії, за результатами якого педагогічному працівникові було присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію, педагогічне звання, має видати відповідний наказ та ознайомити з ним педагогічного працівника під підпис.

Наказ керівник має подати до бухгалтерії закладу освіти чи до централізованої бухгалтерії, що здійснює бухгалтерський облік зак­ладу освіти, для нарахування заробітної плати та проведення її перерахунку з дати видання наказу про присвоєння наступної кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання.

10. Визначили сертифікацію як проходження атестації.

Якщо педагогічний працівник успішно пройшов сертифікацію, її зараховують як проходження атестації. Сертифікація також є підставою для присвоєння педагогу відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.

Зарахування сертифікації здійснюється один раз протягом строку дії сертифіката під час чергової або позачергової атестації педагога, що проводять за його ініціативи.

11. Визначили вимоги до присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам дитсадків.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» присвоюють педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, які мають освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» присвоюють педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, які мають освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або ступінь вищої освіти молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст).

Щодо кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», то зберігається вимога, що у педагогічного працівника має бути освітній рівень магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст).