4396536457465693Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», освітній процес у 2022/2023 навчальному році розпочнеться в День знань 1 вересня і триватиме до 30 червня 2023 року.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» на період тривалості воєнного стану призупиняється дія положення  частини третьої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» в частині тривалості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти не менше 175 навчальних днів. 2022/2023 навчальний рік може тривати більше або менше 175 днів.

Тривалість та структура навчального року визначається закладом освіти з урахуванням навчального часу на проведення державної підсумкової атестації, навчальної практики, додаткових консультацій для усунення прогалин у навчанні, навчально-польових занять/зборів і навчально- тренувальних занять предмета «Захист України», інших форм організації освітнього процесу, визначених освітньою програмою закладу освіти.

Педагогічною радою закладу освіти визначаються також тривалість навчального тижня (п’ять чи шість днів), дня, занять і відпочинку.

У закладах освіти щоденно о 9 годині 00 хвилин має проводитись загальнонаціональна хвилина мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (стаття 2 Указу Президента України № 143 від 16 березня 2022 року «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», лист Міністерства освіти і Науки України від 16.03.2022 №1/3472-22).

Форми організації освітнього процесу

Детальніше...

43765864365Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.

У вступній частині методичних рекомендацій розглядаються питання:

  • нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,
  • структури 2022/2023 навчального року,
  • форм організації освітнього процесу,
  • наповнюваності класів, поділу класів на групи,
  • оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану наведені у Додатках 1 – 16.

Нормативне забезпечення.

Організація освітнього процесу в закладах загальної̈ середньої освіти в 2022/2023 навчальному році здійснюватиметься відповідно до:

Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,

«Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших;

Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»;

постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»;

розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;

Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394;

Державних стандартів повної загальної середньої освіти:

на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87);

на рівні базової середньої освіти: в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898); в 6 – 9 класах – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);

на рівні профільної середньої освіти 10 – 11/12 класах) – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);

Детальніше...

43674387658Міністерство освіти і науки України надало методичні рекомендації для проведення 01 вересня 2022/2023 навчального року в закладах загальної середньої освіти першого уроку на тему: «МИ УКРАЇНЦІ: ЧЕСТЬ І СЛАВА НЕЗЛАМНИМ!». Ознайомитися з рекомендаціями можна у вкладенні.
Проведення першого уроку просять висвітлювати на інтернет-ресурсах: офіційних сайтах закладів освіти, в соціальних мережах.

Attachments:
Download this file (1_9445-22.pdf)1_9445-22.pdf[ ]328 kB

20220817 14502754343534534

У 2022-2023 навчальному році розпочинається впровадження Концепції Нової української школи у 5 класах закладів загальної середньої освіти. Для підготовки педагогічних працівників громади до роботи в нових умовах комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради» підготовлено цикл онлайн-семінарів «Рекомендації щодо організації освітнього процесу в 5 класах в умовах Нової української школи».

IMG 20220818 161018771IMG 20220818 160923117 HDR

У ході відео зустрічей розглядаються наступні напрямки роботи:

  1. Впровадження Державного стандарту базової середньої освіти.
  2. Впровадження професійного стандарту вчителя.
  3. Організація освітнього процесу через діяльнісний підхід.
  4. Оцінювання в Новій українській школі.
  5. Організація освітнього середовища.
  6. Виховання цінностей та якостей особистості.
  7. Педагогіка партнерства.

20220817 14473043658374656435

 

17 серпня 2022 року відбувся онлайн-семінар із керівниками закладів загальної середньої освіти громади, 18 серпня консультанти Центру поспілкувалися в онлайн-режимі із заступниками директорів із навчально-виховної, виховної роботи, педагогами – організаторами та соціальними педагогами.

20220817 144631 1

20220817 144835З 5 вересня по 15 вересня 2022 року заплановано проведення он-лайн семінарів для вчителів усіх освітніх галузей.

4395634659345Останніми роками у повсякденному вжитку українців, у спілкуванні та засобах масової інформації широко використовуються іншомовні слова «онлайн» і «офлайн», які для української мови є запозиченими з англійської.

У своєму первісному значенні ці терміни – онлайн  (online ) та  офлайн  (offline ) – використовуються у сфері комп’ютерних і телекомунікаційних технологій та дослівно перекладаються відповідно «на лінії» та «поза лінією» (зв’язку, комунікації, спілкування).

Стосовно будь-якої комп’ютерної техніки все однозначно і зрозуміло: якщо пристрій увімкнено, він під’єднаний до Інтернет – ми вживаємо термін «онлайн», а якщо він вимкнений або не має з'єднання із мережею Інтернет – «офлайн». 

Не виникає проблем із однозначним розумінням цих термінів і у користувачів будь-яких месенджерів: якщо обмін репліками між тими, хто спілкується, відбувається у синхронному режимі -  ми називаємо це «онлайн-повідомленнями», а якщо відповіді на репліки надходять із запізненням у часі, тобто асинхронно, то це «офлайн-повідомлення».

Детальніше...

34987659346954379Керівництву шкіл зараз, як ніколи, важливо попри все підтримувати якість освітньої діяльності закладу. У цій публікації зібрані поради директору школи, як забезпечити та підтримувати якісне дистанційне навчання в умовах війни.

Поради щодо організації дистанційного навчання в умовах війни

1. Зміни до календарно-тематичного планування

В умовах війни та постійних повітряних тривог складно дотримуватись сталого розкладу занять та календарно-тематичного планування. Тому КТП має бути гнучким інструментом в руках вчителя.

Директору школи важливо донести педагогам, що сталі календарно-тематичні плани сьогодні не на часі. Педагог може використовувати свій звичний КТП як основу, а водночас адаптувати та змінювати план, збільшуючи час, наприклад, на повторення матеріалів попереднього року та конкретизацію матеріалу після діагностування (буде особливо корисно на початку навчального року).

Педагогу у календарно-тематичному плані варто:

      • обрати теми, які можна перенести на самостійне опрацювання учнями (доцільно сюди включати теми, з яких наявні якісні ресурси);
      • ущільнити теми, простіші для засвоєння, і навпаки – визначити ті, що потребують детальнішого вивчення;
      • визначити теми, що вивчаються вперше і без яких неможливе засвоєння подальшого матеріалу.

Це допоможе вчителю більш гнучко використовувати календарно-тематичний план в умовах війни.

Детальніше...