Лист Міністерства освіти і науки України від 13 серпня 2025 р. № 1/16828-25 “Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році

Лист ІМЗО від 18.07.2025 №21/08-624 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2025/2026 навчальному році”

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2025 р.№ 1162 “Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”

Лист МОН № 1/13233-25 від 24.06.2025 “Щодо Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух”

Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2026»

Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2026»

Лист МОН № 1/9090-25 від 05.05.2025 «Про утворення спеціальних класів  у 2025/2026 н. р.»

Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 07.07.2025 №21/08-586 «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти України в 2025/2026 навчальному році»

МОН оновило правила поділу класів на групи: що зміниться з 1 липня 2025 року

Наказ Міністерства освіти і науки України від 26 травня 2025 р.№ 765 “Про затвердження типової освітньої програми для 10-12 класів закладів загальної середньої освіти, які забезпечують здобуття профільної середньої освіти за академічним спрямуванням”

Лист Міністерства освіти і науки України від 14 березня 2025 р. № 1/4895-25 «Про окремі питання оцінювання результатів навчання»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2024 Р. № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2025/2026 навчальний рік

Наказ МОЗ № 1351 від 25.07.2023 року “Про організацію медичних оглядів дітей та інших осіб для зарахування їх до закладів освіти, дитячих закладів оздоровлення та відпочинку”

Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2022 року № 707 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі»

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2022 року № 1371 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайн-уроків для школярів)

Сценарії Першого уроку 2025/2026 навчального року

Безплатні курси підвищення кваліфікації для вчителів

Електронні версії підручників для учнів 1-11-х класів (2025-2026 н.р.)

Рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл

Медичні довідки: що потрібно знати перед початком нового навчального року?

Збірники календарних планувань

Календарно-тематичний план: як правильно скласти

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 2 класу (НУШ) на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 3 класу (НУШ) на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 4 класу (НУШ) на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з англійської мови на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань зарубіжної літератури на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з математики, алгебри та геометрії на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з історії, громадянської освіти та правознавства на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з інформатики на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з біології на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з хімії на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з мистецтва на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань курсу «Підприємництво і фінансова грамотність» на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з технології на 2025-2026 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з фізичної культури на 2025-2026 н.р.

На виконання плану роботи закладу на 2025 рік та враховуючи вимоги часу, адміністрація КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» у вересні 2025 року для педагогічних працівників закладів освіти області організовує роботу комплексних професійно-фахових курсів підвищення кваліфікації.

Навчальний обсяг курсів: 90 годин (3 кредити ЄКТС).

Для вихователів закладів дошкільної освіти навчання проходитиме з 08 до 20 вересня 2025 року стаціонарно на базі інституту (очна форма навчання).

Слухачам цієї групи необхідно пройти електронну реєстрацію через єдину атестаційну систему (ЄАС) за посиланням, що додається (див. таблицю) та прибути до інституту 08 вересня на 08.15 год.

Початок занятьз 8.30 год відповідно до затверджених розкладів.

У випадку зміни безпекової ситуації навчання для цих педагогічних працівників буде переведено в дистанційний режим, про що слухачам повідомлять куратори групи.

У інших групах навчання проходитиме дистанційно (у синхронному режимі (онлайн-заняття) із використанням засобів дистанційного навчання) з 12 до 26 вересня 2025 року.

Реєстрація на навчання здійснюється через єдину атестаційну систему (ЄАС) за посиланнями, що додаються (див. таблицю).

Після реєстрації слухачі на свої електронні скриньки отримають необхідні матеріали для навчання (розклади з посиланнями на заняття та платформи, де будуть розміщені навчальні матеріали).

Початок занять з 12.40 год відповідно до затверджених розкладів. У зв’язку з виробничою необхідністю за згодою зі слухачами в окремих групах навчання може проводитися за окремим графіком з 8.30 год.

За результатами навчання усі слухачі курсів підвищення кваліфікації отримають електронне свідоцтво встановленого зразка, яке надійде в їхні електронні кабінети, утворені під час реєстрації в ЄАС.

Категорія

Дата проведення

Електронна реєстрація

Відповідальний

 

Вересень

1

Вихователі ЗДО (очно)

08.09-20.09

oipopp.eas.ua/reg?g=jhwjb3njcwx194n

Ванько К.І., Колода А.А.

 

2

Практичні психологи закладів дошкільної та загальної середньої освіти

12.09-26.09

oipopp.eas.ua/reg?g=h1b8dxf1wwh6kwq

Харитонова С.М.

 

3

Учителі початкових класів

- « -

oipopp.eas.ua/reg?g=jw4gh_6qgh8wn8v

Добровольська Л.Н., Кириленко В.М.

 

4

Вчителі (викладачі) предметів мовно-літературної освітньої галузі (українська мова та українська література)

- « -

oipopp.eas.ua/reg?g=3h_88zgk5z6wxhj

Січкар С.І.

 

5

Інструктори з фізичної культури закладів дошкільної освіти

- « -

oipopp.eas.ua/reg?g=vk18g2g7hcwqz8b

Ванько К.І., Колода А.А.

 

6

Вчителі (викладачі) математичної освітньої галузі

- « -

oipopp.eas.ua/reg?g=hnq2q4hv3721h96

Тищенко І.А.

 

7

Вчителі (викладачі) предметів природничої освітньої галузі (географія)

12.09-26.09

oipopp.eas.ua/reg?g=j32w5f38ngh_jbv

Крижанівський В.В.

 

Просимо організувати реєстрацію на навчання педагогів вашого навчального закладу до 05 вересня (очне навчання) та до 10 вересня 2025 року (дистанційне навчання)

57676878909В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітей, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинилися за межами України, дітей з тимчасово окупованої території України, населених пунктів на лінії зіткнення на безперервне здобуття освіти; надати можливість українським дітям, незалежно від місця їх перебування, продовжити навчатись за українською програмою; сприяти тому, щоб українські діти не втрачали зв’язок з Україною і могли продовжити здобуття освіти в Україні. Забезпечення безперервності здобуття освіти дітьми в умовах воєнного стану Міністерство освіти і науки України рекомендує дітям-громадянам України, які вимушено знаходяться за кордоном, різні варіанти здобуття освіти під час дії воєнного стану:  детально ознайомитися за Наказом МОН України від 20 серпня 2025 р.№ 1162 “Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”  можна у вкладенні.

3465464768Учителі  отримали інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання усіх навчальних предметів та інтегрованих курсів у школах в 2025/26 навчальному році. Відповідний лист Міністерства освіти і науки спрямований на департаменти освіти і науки та освітні установи. Документ створений Міносвіти спільно з Інститутом модернізації змісту освіти, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук та Офісом впровадження Нової української школи при МОН. У МОН зазначають, що рекомендації є «освітнім навігатором» на новий навчальний рік у 1–8 класах Нової української школи. Водночас для викладання у 9–11 класах за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти чинними залишаються Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/25 навчальному році.

Цьогорічні рекомендації містять загальні поради щодо формування культури безпечної онлайн-поведінки, доброчесності у закладах освіти та соціально-емоційної підтримки учасників освітнього процесу, формування медіаграмотності та використання штучного інтелекту в освіті. Також для методичної підтримки освітян документ містить загальні засади роботи в початковій та базовій школі, у тому числі по кожній освітній галузі.

Детально з документом можна ознайомитися  у вкладенні.

Attachments:
Download this file (List_16828.pdf)List_16828.pdf[ ]1058 kB

Наказом МОН від 20.06.2025 №890 внесено зміни до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти III ступеня (далі – Типова освітня програма), затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 408, та викладено її в новій редакції. Щоби підтримати освітян у якісній підготовці до 2025/2026 навчального року, наша команда підготували детальний огляд цього документа. 

Зміст Типової освітньої програми

Типова освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти та визначає:

  • загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість i можливі взаємозв'язки окремих предметів зокрема ïx інтеграції;
  • очікувані результати навчання учнів згідно з вимогами Державного стандарту, пропонований зміст окремих предметів, логічну послідовність ïx вивчення;
  • рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою. Здобувати профільну середню освіту можуть особи, які завершили здобуття базової середньої освіти.

Типову освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

  • мови i літератури; 
  • суспільствознавство; 
  • мистецтво; 
  • математика; 
  • природознавство; 
  • тexнoлогії;
  • здоров'я i фізична культура.

Зміст кожної освітньої галузі структурується та реалізується за навчальними предметами. Логічна послідовність їх вивчення розкривається у відповідних навчальних програмах, затверджених МОН. 

Освітня програма закладу освіти, яка сформована на основі Типової освітньої программ, cxвaлюється педагогічною радою, затверджується керівником та оприлюднюється на його вебсайті. За рішенням закладу вона може містити інші компоненти, зокрема корекційно-розвитковий складник для учнів із ООП.

Навчальний план

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 10-11 класів складає 2660 годин/навчальний рік: 

  • для 10-х класів – 1330 годин/навчальний рік;
  • для 11-x класів – 1330 годин/навчальний рік.
Детальніше...

34364767583 червня 2025 року Міністерство освіти і науки України видало наказ № 808, яким затверджено важливі зміни до нормативно-правових актів, що стосуються організації навчального процесу у школах та інших освітніх закладах. Документ набирає чинності з 1 липня 2025 року і має на меті гармонізувати нормативні документи з новими положеннями законів «Про дошкільну освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Що передбачає наказ?

Наказ складається з двох основних частин: власне нормативної постанови та додатку із деталізованими змінами, зокрема до:

  • наказу МОН від 20.02.2002 № 128,
  • Порядку створення груп подовженого дня (наказ від 25.06.2018 № 677),
  • штатних нормативів для навчально-реабілітаційних центрів і наукових ліцеїв,
  • порядку утворення спеціальних класів (наказ від 22.08.2024 № 1182).

Ключові новації

1. Оновлено Порядок поділу класів на групи

Положення тепер офіційно називається: «Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) у державних, комунальних закладах загальної середньої освіти».

2. Які предмети обов’язково викладатимуться в групах

Поділ на групи дозволяється або є обов’язковим при досягненні певної кількості учнів у класі. Наприклад:

Предмет або курсУмови поділу
Українська мова та література понад 27 учнів (або 22 – для шкіл з навчанням мовами нацменшин у містах, 15 – у селах)
Іноземні мови понад 27 учнів
Мови нацменшин дві групи по 8 учнів
Фізична культура (10–12 класи) більше 27 учнів, група не менше 8
Захист України (у т.ч. дистанційні класи у воєнний час) дві групи по 8 учнів
Інформатика, робототехніка, STEM дві групи по 8 учнів
Трудове навчання та технології понад 27 учнів (у селі – понад 25)
Лікувальна фізкультура (спецзаклади) 4–6 учнів у групі або індивідуально
Поглиблене вивчення предметів не менше 8 учнів у групі (максимум 3 групи)
Профільні предмети у ліцеях (з 2027 року) понад 16 учнів

3. Засновники отримали більше автономії

Органи управління або засновники закладів освіти можуть додатково поділяти класи на групи за власним рішенням, навіть якщо предмети не зазначені у списку наказу. Такий поділ відбувається за рахунок коштів засновника.

4. Групи подовженого дня

Гранична наповнюваність таких груп не повинна перевищувати 30 учнів, що унормовує освітнє навантаження на вихователів.

5. Терміни і впровадження

Наказ починає діяти з 1 липня 2025 року. Це означає, що нові правила діятимуть вже у 2025–2026 навчальному році, і школи мають адаптувати свої навчальні плани з урахуванням нових вимог.