МОН детально роз'яснює, як виставляти результати оцінювання учнів та як заповнювати журнал для 1-4 класів НУШ
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Початкова освіта
-
Опубліковано: 29 грудня 2020
-
Перегляди: 2036
Як виставляти результати оцінювання учнів та як заповнювати журнал для 1-4 класів НУШ?
Міністерство освіти і науки відповідає на поширені запитання.
Також МОН оприлюднило лист із роз’ясненням стосовно того, як оцінювати і фіксувати результати навчання учнів початкових класів НУШ.
Відповіді на 15 найпопулярніших питань:
- Скільки сторінок відведено на кожен предмет?
Класні журнали в друкованому вигляді, що зараз отримали заклади освіти, містять понад 270 сторінок. Цього обсягу сторінок достатньо для фіксації підсумкового оцінювання в 3-х та пілотних 4-х класах. Підсумкове оцінювання можу бути записане на сторінках певного навчального предмета/інтегрованого курсу або на вільних сторінках, які залишаються в журналі.
- Де записувати очікувані результати?
Характеристики результатів навчання, що відповідають свідоцтву досягнень, записуються на сторінці розвороту журналу, що розташована зправа та має непарний номер. Приклад оформлення наведено в методичних рекомендаціях.
- В журналі записувати рівні тільки в кінці семестрів та року?
У 3-4 класі оцінювання учнів здійснюється за рівневою шкалою. Це 4 рівні: початковий (П), середній (С), достатній (Д) та високий (В). У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання, характеристики якого визначено в свідоцтві досягнень, з навчальних предметів/інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру (триместру) та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр (триместр).
Узагальнений рівень із навчального предмета або інтегрованого курсу не визначається.
- Де записувати види проведених діагностичних робіт?
Форми та види діагностичних робіт добираються самостійно учителем з урахуванням особливостей учнів. Факт проведення діагностичної роботи зазначається у графі «Зміст» правої сторінки розвороту, де також може бути відображено й її вид. Слід зазначити, що письмові діагностичні роботи можуть виконуватися у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
- Чи потрібно виставляти тематичну оцінку в журналі та (або) щоденнику?
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється за результатами виконання діагностичних робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними чи письмовими, у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо. Результати учнів щодо виконання діагностичних робіт не фіксуються в класному журналі та(або) щоденнику.
- Як записувати домашні завдання?
Домашнє завдання в 1 класі НЕ ЗАДАЄТЬСЯ й у журнал НЕ ЗАПИСУЄТЬСЯ.
У 2 класі домашнє завдання для школярів є необов’язковим, проте у журналі можуть зазначатися пошуково-дослідницькі та творчі завдання.
У 3-4 класах домашні завдання, у разі їх надання, мають обов’язково фіксуватися в журналі. Відповідно, воно записується у журнал у колонці “Домашні завдання”
- Як заповнювати журнал для учня на індивідуальному навчанні / з особливими освітніми потребами?
Такий журнал заповнюється аналогічно й звичайному класному журналу з урахування особливостей обліку групових (індивідуальних) додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг)?.
- Чи потрібно у журналі заповнювати зведений облік навчальних досягнень учнів, який зараз ?
У класному журналі розділ “Зведений облік навчальних досягнень учнів” НЕ ЗАПОВНЮЄТЬСЯ.
- Чи потрібно записувати екскурсії / бесіди про пожежну безпеку тощо в журнал?
Передбачені в журналі сторінки щодо обліку проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності обов'язково ведуться.
- Якщо один інтегрований курс викладає два вчителя, то хто веде журнал та здійснює оцінювання?
Якщо один предмет ведуть два вчителі, то обидва педагоги заповнюють журнал в частині тих годин та тем, які вони викладають.
- Якою мовою писати в журналі в закладі з викладанням мовою нацменшин?
Записи в журналі ведуться державною мовою. Допускаються окремі записи у темах навчальних занять, домашнього завдання мовою навчального предмета (іноземною, мовою корінного народу чи національної меншини).
- Чи однакові вимоги до ведення журналу залежно від автора програми? Різниця у заповненні журналу по програмі Савченко і Шияна? Необхідний приклад по Савченко.
Методика заповнення журналу за програмою Савченка та за програмою Шияна - однакова.
- Як бути із заповненням журналів у 4 не пілотних класах?
Для 4 класу, який є НЕ пілотним, журнал заповнюється за старими рекомендаціями (у звичному режимі) за 12-ти бальною шкалою.
- Пріоритетним є заповнення електронного журналу чи паперового?
Шкільний журнал може заповнюватися в електронній або паперовій формі. При цьому заклади освіти можуть створювати документи лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення, що відповідає вимогам законодавства.
- Як записувати в електронному журналі поточне оцінювання?
В усіх класах НУШ здійснюється формувальне оцінювання, що відображається в оцінних судженнях учителя/учнів/батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Отже, це оцінювання не підлягає фіксації як у друкованому, так і в електронному журналах.