6745354657687Останні роки звичні нам речі, зокрема зустрічі, спілкування, переходять в онлайн. Повязані з пандемією обмеження зробили ще більш затребуваним інтернет та інші можливості цифрового простору. Це змушує прискорити вироблення рішень із забезпечення прав лю дини, в тому числі прав дитини, в цифровому середовищі.

     Сфера освіти, що була доступною через онлайн-курси, навчальні матеріали, книги, тепер переносить у цифровий простір і формальне шкільне навчання. А ще участь і вираження поглядів, де цифрове середовище пропонує максимум можливостей. Але в онлайн переходять й інші, менш приємні речі. Загрози приватності, ризики насильства, експлуатації та дискримінації. Ба більше, характерні традиційні загрози в цифровому середовищі видозмінюються та набувають інших форм. Адекватне та ефективне реагування на ці ризики є основним завданням освітян та батьків, предметом уваги міжнародних та регіональних організацій.

     Інформаційний простір України сповнений повідомленнями про знущання над дітьми за допомогою соціальних мереж і використання сервісів для сексуальної експлуатації дітей , збільшення випадків самоушкоджень та самогубств, спричинених негативним впливом спільнот у соціальних мереж Інтернету.

     З метою проведення відповідної просвітницької роботи серед учнів та батьків просимо ознайомитись з методичними рекомендаціями фахівців навчально-методичного центру психологічної служби КНЗ « Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» « Небезпечні інтернет-групи, ігри, квести , челенджі» (у вкладенні).