DSCN9278Пошуково-дослідницька діяльність, як чинник пізнавального розвитку дошкільника.Таку проблему розглядали педагоги на засіданні методичного об’єднання вихователів різновікових груп (керівник Пруненко О В.), яке відбулось на базі закладу дошкільної освіти «Росинка» с. Сатанівка 8 листопада 2019 року.

Методист КУ «МРМК МРР» Кузьмінська Ю.М. зазначила, що мета експерементування - збудити емоційний пізнавальний відгук на різноманітні явища й об'єкти, активізувати пізнавальні процеси у дітей та ознайомити їх із засобами пізнання. Завдання для дорослих на цьому етапі — підібрати доступну вікові дитини інформацію про явище, об'єкт, яка могла б здивувати її, бо саме здивування веде до зацікавленості, концентрує увагу дитини на об'єкті дослідження, спрямовує процес пізнання.

У своєму виступі Пруненко О.В., директор ЗДО «Росинка» наголосила, що сучасна освітня діяльність у закладі дошкільної освіти полягає в систематизації, поглибленні, узагальненні особистого досвіду дитини; в освоєнні нових складних способів пізнавальної діяльності; в усвідомленні зв'язків і залежностей, які приховані від дітей і вимагають для освоєння спеціальних умов і управління з боку педагога. Обов'язковимелементомжиттядошкільників є участь у вирішенні  проблемних  ситуацій, проведенні  елементарних дослідів, експериментуванні, виготовленні моделей. Експеримент, який самостійно проводить дитина, дає змогу їй створити модель явища й узагальнити отримані дієвим шляхом результати, порівняти їх, класифікувати і зробити  висновки  щодо значення цих явищ для оточуючих і самої себе. Для дошкільників  експериментування  нарівні з грою є провідним видом діяльності.

DSCN9288DSCN9291

Вихователь закладу Бордюжа М.А., провела заняття з екологічного виховання з елементами дослідницької діяльності: « Вода – помічниця, вода - чарівниця» з дітьми різновікової групи.

В ході засідання були розглянуті питання організації пошуково-дослідницької діяльності в ЗДО, її актуальність та значимість для пізнавального розвитку дошкільників, переглянута презентація «Дослідницька діяльність у ЗДО». Вихователі вправлялись у висловлюванні гіпотез ( припущень), знайомились з цікавими експерементами та дослідами, виконували вправи: « Методичний конструктор», « Подивись на світ чужими очима», « Просте питання», « Відгадай що запитали», « Чому так буває».

Учасники заходу отримали методичні рекомендації щодо організації пошуково-дослідницької діяльності у різновіковій групі.