Про методичні рекомендації щодо активізації антибулінгової політики в закладах освіти та підтримки психологічної безпеки здобу
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Новини
-
Опубліковано: 30 вересня 2025
-
Перегляди: 91

Повномасштабна війна, яка наразі триває в Україні, загострила в шкільному житті таке явище як «булінг». На превеликий жаль, тривалий воєнний стрес, емоційне та психологічне напруження, спричинені війною, стали каталізатором такого насильства, в учнівських колективах активізувалися прояви цькування. Воєнні дії, різноманітні економічні та соціальні чинники додають психоемоційного навантаження, і насильство на ім’я «булінг» відбувається навіть у тих учнівських колективах, де цього ніколи не було раніше.
Війна стала тим фактором ризику, який вплинув не тільки на зростання кількості випадків, але й на збільшення жорстокості в ситуаціях булінгу. З’явилися набуті під час дистанційного навчання технічні можливості кібербулінгу. Нажаль, прояви булінгу «помолодшали», набули більшої емоційного та психологічного забарвлення, фізичної жорстокості та цинізму.
Системний підхід до антибулінгової політики закладу та підтримка керівництва школи з боку батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій створює міцний фундамент безпечного освітнього середовища та має запобігти проявам булінгу та іншим формам насильства над особистістю.
Пропонуємо до впровадження «Методичні рекомендації щодо активізації антибулінгової політики в закладах освіти та підтримки психологічної безпеки здобувачів освіти», які стануть дієвою підтримкою для команди психологічного та соціально-педагогічного супроводу освітнього процесу за для збереження ментального здоров’я здобувачів освіти та здійснення превентивної антибулінгової діяльності.
