«Сучасні освітні інструменти та засоби формування компетентностей життєтворчості учнів на уроках української мови та літератури»
- Деталі
- Автор: admin
-
Категорія: Новини
-
Опубліковано: 14 лютого 2022
-
Перегляди: 349
Відповідно плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради»» 09 лютого 2022 року проведено засідання спільноти вчителів української мови і літератури громади на базі опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Ліцей «Ерудит». Зустріч відбулася в режимі онлайн-конференції у форматі воркшопу «Сучасні освітні інструменти та засоби формування компетентностей життєтворчості учнів на уроках української мови та літератури».
Це був надзвичайно інтенсивний навчальний захід, під час якого учасники із виступу Кравець Н.В., заступника директора з навчально-виховної роботи, поглибили знання про життєтворчі компетенції особистості, принципи педагогіки життєтворчості, її функції та основні завдання. Учасники зібрання взяли участь в онлайн-опитуванні «Формування яких цінностей, якостей, умінь з-поміж завдань педагогіки життєтворчості є найактуальнішими для наших учнів?», за результатами якого дійшли висновку, що формування виокремлених під час опитування якостей дасть змогу сучасному школяреві свідомо і творчо визначати та здійснювати особисте життя, розвивати свою індивідуальність, вирішувати складні життєві завдання, набувати і виконувати соціальні ролі.
Після чого присутні відвідали віртуальні освітні майстерні учителів-словесників, які поділились власним досвідом і в реальному часі демонстрували учасникам воркшопу практичне застосування сучасних освітніх інструментів та засобів для формування компетенцій життєтворчості учнів на уроках української мови та літератури.
Мазурик А.С. презентувала техніку скетчноутингу – інноваційного методу візуалізації інформації, що є надзвичайно ефективним засобом для розвитку пам’яті, критичного мислення, а також творчих здібностей особистості.
Про методику та засоби створення коміксів як графічного інструменту педагога в освітній діяльності філологиням детально розповіла і продемонструвала Красножон Т.В. .
Особливостями створення та використання інтерактивних дидактичних вправ на уроках словесності як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів із особистого досвіду поділилась Харенко Н.В. .
У власну творчу майстерню конструювання буктрейлерів на уроках української літератури запросила Савченко С.М., де поділилась методикою та ресурсами зі створення відеороликів за сюжетами художніх творів.
Мойсеєнко О.П. учила присутніх створювати хмари слів як одного із найдієвіших інструментів учителя Нової української школи, а також із особливостями їх використання на різних етапах уроку.
На завершення засідання Казміренко Т.В., консультант центру професійного розвитку, підсумувала результати проведеного заходу, звернула увагу учасників зустрічі на участі здобувачів освіти в обласному конкурсі читців «Тарасова вершина», присвяченому 208-й річниці від дня народження Тараса Шевченка та 87-й річниці з дня народження Василя Симоненка та міському конкурсі читців до Міжнародного дня рідної мови «Як парость виноградної лози, плекайте мову…».
Особлива увага вчителів була приділена обговоренню навчальних модельних програм з мови і літератури, які стануть основою для розроблення нової навчальної та навчально-методичної літератури для учнів 5-9 класів і будуть впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти з 2022-2023 навчального року.
Тетяна Валеріївна подякувала спікерам та учасникам воркшопу за плідну працю, корисний досвід і теплу невимушену атмосферу зустрічі.