89087957575

Українська мова належить до числа основних предметів у закладах усіх типів. Вона виконує дві функції: предмет вивчення в школі, засіб навчання і спілку­вання. З її допомогою вивчаються інші предмети, здійснюється спілкування між учнями й учителями. Від змісту та рівня її викладання залежать успіхи учнів в оволодінні мовою як засобом спілкування в усіх формах її застосування і засвоєння інших шкільних предметів.

В умовах карантину впровадження дистанційної форми навчання в закладах освіти – виклик часу і перевірка на готовність її сприйняття.

Тож ця форма освітньої діяльності вимагає від усіх її учасників насамперед усвідомленого підходу до навчання, умінь працювати з інтернет-ресурсами й сучасними інтернет-технологіями. І найважливіша роль у цьому належить учителеві: лише свідома, грамотна й відповідальна робота педагога відобразиться на результаті роботи учня.

З цією метою 29 квітня 2021 року в онлайн режимі відбувся вебінар «Рік в онлайні: обмін досвідом роботи» для вчителів української мови і літератури громади.

Практичним досвідом з використання дистанційних технологій, створенням відео уроків поділилася Кравець Наталія Володимирівна, учитель опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Ліцей «Ерудит», зазначила, що працює у додатках Google Class, Meet, контроль знань здійснює в електронній освітній системі «Мій клас», на освітньому онлайн порталі « На урок», Classtime. Відеоуроки створює за допомогою програм oCam, Bandicam. Колеги мали змогу подивитися відеоурок з теми «Дієприслівник. Не з дієприслівниками».

 743678953898765654

Про організацію навчання на базі цифрової платформи Human розповіла Рудик Людмила Володимирівна, учитель опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5». Вона зазначила, що ця платформа є універсальною для закладів освіти, адже зручна у використанні: є безпосередній зв’язок із Zoom, можна завантажувати календарне планування з усіх предметів, завдання, різні види діяльності, файлові вкладення, посилання на сайти, перевіряти роботи учнів, переглядати електронний журнал. Людмила Володимирівна презентувала методи і прийоми навчання на основі презентації до уроку «Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя, Пісні, що стали народними», показала відеороботу Щербатюка Максима, учня 6 класу, що розповів про життя і творчість своєї бабусі Асавлюк Валентини Юхимівни, створену до уроку літератури рідного краю під час дистанційного навчання.

Фариба Ірина Альтусівна, учитель опорного закладу загальної середньої освіти «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5», поділилася з колегами досвідом роботи на платформі Human, Classroom, креативними формами: хмаринки тегів, інформаційні плакати, анаграми, таблиці, кроссенси, для творчих робіт – твір за метафорою, сенкан, бліц-вікторини, ментальні картки, анкети героя або твору, інтерактивні вправи на сайті Для релаксації учителька використовує валео, поетичні, музичні хвилинки з різними завданнями.

54567865437887766789

Із презентацією «Методи і прийоми дистанційного навчання» виступила Михайлець Наталія Вікторівна, учитель опорного закладу «Монастирищенський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2», в якій ознайомила   присутніх з досвідом роботи в онлайн режимі на платформах Zoom, Classroom.

Підсумувала засідання Казміренко Тетяна Валеріївна, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Монастирищенської міської ради», яка вказала на основні труднощі, що виникають під час організації і проведення дистанційних уроків: відсутність активного зворотного зв’язку через пасивність окремих учнів та неможливості співпрацювати з учителем у зв’язку з обмеженістю чи навіть відсутністю доступу до соціальних електронних мереж.

  Учасники зібрання обговорили завдання методичного об’єднання на наступний навчальний рік та створили творчу групу педагогів з метою підготовки уроків для дистанційного навчання.